آموزش کارکنان اداری و قضایی دادگستری یزد در بیش از ۱۲۶هزار نفر ساعت 

خبرگزاری شبستان: معاون منابع انسانی دادگستری کل استان یزد از برگزاری ۶۱ عنوان دوره آموزشی به مدت ۱۲۶ هزار و ۵۹۵ نفر ساعت آموزش برای کارکنان اداری و قضایی دادگستری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمد يعقوبي، معاون منابع انسانی دادگستری کل استان یزد امروز (16 آذر) در دادگستری یزد گفت: 61 عنوان دوره آموزشی به مدت 126 هزار و 595 نفر ساعت آموزش برای کارکنان اداری و قضایی دادگستری، کارکنان شورا های حل اختلاف استان و ضابطین دادگستری در نیمه نخست سال جاری برگزار شده است.

وی افزود: از دوره های آموزشی برگزار شده 15 عنوان مربوط به قضات دادگستری بوده با 8 هزار و 20 نفر ساعت که در موضاعاتی نظیر قصاص ، دیات ، دعاوی ثلاث ، مواد مخدر و روانگردان ، نوآوری ها قانون جدید آیین دادرسی برگزار شد.

وي در ادامه با اشاره به برخي از عناوين دوره‌هاي برگزار شده برای کارکنان اداری افزود: ارتباطات سازمانی ، رفاه کارکنان و شرایط فیزیکی محیط کار ، بهداشت عمومی در محیط کار ، آشنایی با نحوه اعتراض و تجدید نظرخواهی عادی در امور مدنی و آشنایی با مشاغل اداری مرتبط با مأمور ابلاغ و اجرا از جمله اين دوره‌هاست که در جهت ارتقاي سطح علمي کارکنان اداری برگزار شده است.

این مقام مسئول درخصوص دیگر دوره‌هاي آموزشي تشکيل شده براي کارمندان اداري گفت: آشنایی با نرم افزار سمپ (ویژه ثبات)، کلیات پیشگیری از وقوع جرم و روش های آن، اخلاق حرفه ای کارگزارهای اسلامی مبتنی بر آموزه های اسلامی در نظام اداری، فرهنگ سازمانی و ارتباطات مؤثر در سازمان مبتنی بر ارزش های اسلامی و چندین عنوان دیگر جمعاً در 27 عنوان و 27 هزار و 244 نفر ساعت برگزار شد.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان یزد آموزش اعضای شورای حل اختلاف استان يزد را يکي از اولویت های اين معاونت ذکر کرد و افزود: در نیمه نخست سال 94  جهت اعضاي شوراي حل اختلاف استان 9  عنوان دوره آموزشی به مدت 35 هزار و867  نفر ساعت برگزار شده که مهارت های ایجاد صلح و سازش ، سازش و نحوه تنظیم گزارش اصلاحی ، دادخواست اعسار در شوراهای حل اختلاف ، رسیدگی کیفری در شوراهای حل اختلاف و... از جمله این دوره های آموزشی بوده است.

این مقام قضایی از برنامه های آموزشی ویژه پرسنل نیروی انتظامی به عنوان ضابطین دادگستری نیز یاد کرد و بیان داشت : به منظور آگاه سازی و ارتقاء سطح علمی پرسنل نیروی انتظامی 7 عنوان دوره آموزشی به مدت 27 هزار و 244 نفر ساعت آموزشی برگزار شده است.

وی گفت : دوره های آشنایی با ضابطان قضایی و وظایف و تکالیف آنان، جرایم قاچاق، آیین دادرسی کیفری، طرز تشکیل پرونده قضایی، ضابطان قانون مدیریت پسماندها از جمله دوره هایی  بود که برای ضابطان دادگستری برگزار شد.

کد خبر 506030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha