پیشگیری از وقوع جرم اولویت کاری دستگاه های اجرایی و امنیتی  باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید اولویت کاری دستگاه قضایی باشد و  با همکاری سایر دستگاه ها امنیتی، انتظامی و اجرایی برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان خاتم گفت : پیشگیری از وقوع جرم موضوع مهمی است که قوه قضاییه در آن نقش اساسی دارد اما موفقیت در تحقق اهداف پیشگیری نیازمند حضور و مشارکت سایر دستگاه ها و ادارات است.

وی بر همدلی و همراهی مسئولین در خدمت به مردم در چارچوب قوانین و مقررات تأکید کرد و بیان کرد: وظایف و اختیارات هر دستگاه مشخص است و با همدلی و همراهی می توان خدمات را به مردم تسریع کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد : مدارای با مردم همواره باید سرلوحه کاری ما باشد و به مصداق آیه شریفه «اشداء عَلی الکُفار و رُحَماء بَینَهُم» عمل شود.

وی ادامه داد : دستگاه قضایی باید نقطه امید و امنیت مردم برای تظلم خواهی و شاکله قاطع برخورد با متجاوزین به حقوق مردم باشد.

حبیبی بیان کرد : اگر در دستگاه قضایی به گونه ای عمل شد که مردم ستمدیده به چشم امید به دستگاه قضایی نگاه کنند و خلافکاران برای هر تخطی از قانون از ترس قاطعیت این سیستم از هر جرم و جنایتی سرباز زنند آن وقت می توان گفت که دستگاه قضایی موفق بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تسلیت محرم و ایام حزن و اندوه اهلبیت عصمت و طهارت ، گفت : امام حسین (علیه السلام) با بیان شفاف و صریح هدف خود از قیام، راه را بر تحریف و تشکیک در مورد قیام خود بست و از همان ابتدا با اعلام اراده اصلاح امت اسلام از تحریف های انجام شده، امر به معروف و نهی از منکر و تیعیت از ولایت و امامت به عنوان مهمترین اهداف خود اجازه تحریف را به معاندین نداد.

وی ظهور و بروز وهابیت خبیث، القاعده، طالبان و فرزند نامشروع و خونخوار تمام این گروه ها داعش را نتیجه تخطی از امامت و ولایت اعلام کرد و بیان کرد: عزت امروز نظام اسلامی نیز بر اساس همین تبعیت از ولایت فقیه در امتداد و استمرار ولایت ائمه اطهار در زمان غیبت است که اگر نبود این تبعیت از رهبری و ولایت فقیه، همانا انقلاب ایران نیز نتیجه ای جز سایر انقلاب های ۲ قرن اخیر نداشت.

 

کد خبر 495008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha