هدف از اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، افزایش آگاهی حقوقی مردم یزد است

خبرگزاری شبستان: رئیس دادگستری استان یزد با اشاره به برگزاری طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان یزد گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش آگاهی حقوقی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس دادگستری استان یزد امروز(29 مرداد) در مراسم آغاز به کار « هر مسجد یک حقوقدان» در مسجد بیاق خان استان یزد گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در جهت افزایش اطلاعات و دانش قضایی و حقوقی مردم است.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف اساسی قوه قضائیه است که اساتید بیان می کنند که برای رسیدن به این هدف بایستی آگاهی مردم افزایش پیدا کنند و در این صورت می توان از تعدی به حقوق افراد جلوگیری کرد و افراد نیز حقو حقوق خود را می شناسند.

رئیس دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توصیه های متعددی در خصوص آگاهی مردم در زمینه حقوقی است و فرمودند که دستگاه های قضایی باید سعی کنند تا گام اساسی در این راستا بردارند.

حبیبی تصریح کرد: ما تصمیم نداریم با اجرای این طرح، دفتر وکالت در مساجد تشکیل دهیم بلکه هدف ما از این طرح آموزش عمومی افراد در زمینه های حقوقی است و این قطعا حالت کلاس آموزشی برای عام است.

وی ادامه داد: با وجود دو واژه مسجد و بسیج ما می توانیم به خوبی آثار و برکات را در بین مردم داشته باشیم.

کد خبر 480476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha