در استان یزد نزدیک به ۳۰ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف به صلح و سازش رسیده است

خبرگزاری شبستان: رئیس دادگستری استان یزد گفت: در استان یزد نزدیک به ۳۰ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف به صلح و سازش رسیده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا حبیبی، رئیس دادگستری استان یزد امروز (۲۱ اردیبهشت) در همایش سراسری شورای حل اختلاف استان یزد در سالن تربیت معلو شهید پاکنژاد یزد، گفت: اقدام شایسته و معنوی که شورای حل اختلاف در مقام صلح و سازش بین مردم و ترویج و توسعه این اقدام حسنه انجام می‌دهدٰ، بخشی از بار سنگین بارقضایی را به دوش کشیده که به هیچ وجه نمی‌توان آن را با هیچ بدل مالی سنجید و مقایسه کرد. 

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: همانطور که امام علی (ع) بیان کرده و روایات متعددی نیز در خصوص بخشش بیان شده است، صلح و سازش از نمازهای مستحبی بالا‌تر هستند که این بخش نیز بدان اهمیت ویژه‌ای داده‌اند. 

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم با اصلاح قانون بخشی از فعالیت‌های این شورا‌ها دیده شود. 

وی گفت: در استان یزد آنچه که مد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص صلح و سازش بوده به صورت مناسبی پیگیری شده است و نسبت به استان‌های دیگر بسیار مناسب بوده است. 
رئیس دادگستری استان یزد ادامه داد: در سال ۹۳ در استان یزد نزدیک به ۳۰ درصد از پرونده‌های ممکن در صلح و سازش به این امر انجامیده که این امار بسیار مناسبی بوده است. 

حبیبی بیان کرد: روحیه خوب مردم متدین یزد و همدلی با روحانیت و همچنین گزینش مناسب در انتخاب اعضای شورا‌ها مهم‌ترین امر اثرگذاری در صلح و سازش در استان یزد بوده است. 

وی افزود: هرچند ما در استان پرداختی به این شورا‌ها نداریم اما برخی از این شورا‌ها از مکان مناسب محروم هستند که درشان آن‌ها و همچنین مردم نیست که امیدواریم بتوانیم ساختمان درخور شانی برای استان در شورای حل و اختلاف داشته باشیم.

کد خبر 457562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha