فعالیت ۸۰۰ شعبه جامعة القرآن در سراسر کشور

خبرگزاری شبستان: موسس و رئیس جامعة القرآن کشور از فعالیت ۸۰۰ شعبه جامعه القرآن در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی شب گذشته (24 بهمن) در همایش بزرگ قرآنی که در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: زمانی که محمد حسین طباطبایی کودک بود به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کردیم تا آنها از نزدیک مشاهده کنند یک کودک ایرانی می تواند حافظ کل قرآن باشد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در سنین کودکی شروع به حفظ قرآن کرده و کاملا مسلط به مفاهیم قرآنی بود این امر در آن زمان در حد اعجار بود.

 

موسس و رئیس جامعه القرآن کشور با اشاره به استعداد فراوان استاد سید محمد حسین طباطبایی خاطر نشان کرد: ایشان علاقه خاصی به مطالعه تفسیر داشتند و از همان سنین کم برای بچه ها سخنرانی می کرد البته ما نیز بستر و شرایط لازم را برای وی فراهم می کردیم.

 

وی ادامه داد: او نیز با علاقه و شوق فراوان مفاهیمی که از قرآن آموخته بود برای خواهران و کودکان فامیل بیان می کرد و حتی با سخنرانی در برخی مجالس برای بزرگترها موجب شگفتی آنها می شد.

 

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: شما نیز به فرزندان خود فرصت بروز استعدادهایش را بدهید و  با آشنا کردن کودکان با آیات قرآنی شرایط  لازم را برای شکوفایی استعدادش فراهم سازید.

 

وی ادامه داد: برای گسترش و توسعه فعالیت های قرآنی تنها به این موضوع اکتفا نکردیم بلکه با تأسیس موسسه جامعة القرآن و تربیت معلمان و اعزام آنها به شهرهای مختلف برای تبلیغ و توسعه برنامه های قرآنی تلاش کردیم به طوریکه در حال حاضر موسسه جامعة القران 800 شعبه در سراسر کشور دارد.

 

رئیس موسسه جامعه القرآن کشور عنوان کرد: همچنین کتاب های زیادی با محوریت مباحث قرآنی تالیف و به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

 

وی با تاکید بر آموزش قرآن به کودکان در سنین پیش از دبستان گفت: باید پیش از ورود کودکان به مدرسه روخوانی قرآن به ویژه جزء 29 و 30 آموزش داده شود زیرا قلب کودکان همچون زمین بایری است که هر چه در آن بکاریم می روید از این رو با یاد دادن آیات قرآنی قلب آنها را نورانی و زمینه یادگیری سایر علوم را فراهم کنید.

 

در ادامه قائم مقام موسسه جامعة القرآن الکریم اظهار کرد: باید از سنین خردسالی از ظرفیت و توانایی که خداوند به انسان‌ ها بخشیده همچنین از روش های مفید و کارآمد برای آشنایی کودکان با معارف قرآنی بهره گرفت.

 

حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی افزود: مهم ترین عامل یادگیری فرزندان خانواده است از این رو اگر خانواده ای علاقمند بوده و به خواندن منظم قرآن اهتمام ورزند همچنین فرزند خود را برای شرکت در کلاس های قرآنی تشویق کنند بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند و من خدا را شاکرم که از نعمت داشتن پدر و مادری دلسوز و فداکار برخوردارم که برای موفقیت من تلاش بسیاری کردند به ویژه پدرم که در دوران کودکی به مدت 3 سال برای آموختن حفظ و مفاهیم قرآن به من تلاش زیادی کرد و اکنون نیز دوست و همکار هم هستیم.

کد خبر 523305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha