سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه به میزبانی استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه‌ ۱۱ و ۱۲ اسفند به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز( 4 اسفند) در نشست  هماهنگی سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه به میزبانی یزد گفت: یکی از فعالیت های مهم در دستگاه قضا فعالیت های قرآنی است که معاونت فرهنگی دستگاه قضا در این راستا گام های اساسی برداشته است.

وی افزود: در این راستا سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه، ‌11 و 12 اسفند امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود که از جمله رویدادهای فرهنگی مناسب در جامعه است که بیش از 300 نفر از پرسنل و نخبگان قرآنی دادگستری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه، در دو روز در رشته‌های قرائت،‌ حفظ،‌ تفسیر و مفاهیم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: پیش از این نیز استان یزد میزبان مسابقات قرآنی به صورت منطقه ای بود که به دلیل برگزاری مناسب این مسابقات میزبانی کشوری ان به استان یزد داده شده است.

حبیبی گفت: یکی از راهکارهای کاهش جرائم در استان فعالیت در زمینه های قرآنی است که فعالیت بیش از یکصد موسسه قرآنی در استان یزد را از جمله ویژگی‌های شاخص این استان در بحث ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: وجود پرونده های جنایی کم و انگشت شمار در سطح استان و همچنین تعداد کم پرونده های اخلاقی و منافی عفت را از نتایج تلاش های متولیان فرهنگی به ویژه روحانیت در استان است که اکنون زندان های استان یزد نسبت به جمعیت استان در مقایسه با سایر استان ها از جمعیت کمتری برخوردار است و این درحالی است که 50درصد جمعیت این زندان ها را نیز افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد : عنوان دارالعباده و دارالعلم برای استان شایسته این چنین مردمی است که همواره غرق در معنویات و مسائل دینی و مذهبی هستند.

کد خبر 525712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha