تعدادد ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر واجد شرایط رای دادن در استان یزد هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: تعدادد ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر واجد شرایط رای دادن در استان یزد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد امروز( 5 اسفند) در نشست مشترک ستاد انتخابات با هیات های نظارت و بازرسی استان یزد گفت: با توجه به اینکه این انتخابات اولین تجربه دولت تدبیر و امید است اما استفاده از نیروهای با تجربه و تعامل خوب در استان باعث شده که تمام امور انتخابات بر اساس زمانبندی و آیین نامه های انتخاباتی پیش رفته است.

وی افزود: 719 شعبه اخذ رای در استان مشخص شده که 161 مورد از آن به صورت سیار است و در این راستا نیز ما اولویت خود را آموزش قرار داده ایم و با توجه به این که دو انتخابات همزمان است ما فعالیت های متعددی را در جهت با شکوه برگزار کردن آن داشته ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: جلسه مشترک نامزدها و مسئولان ستادهای نامزدها نیز در استان برگزار شد که با حضور پرشور نمایندگان و مسئولان ستادها برگزار شد.

طالبی با اشاره به  تعداد نامزدهای تصریح کرد: مجموع تایید صلاحیت شدگان 102 نفر اعلام شد که الان به 75 نفر رسید که در شهرستان  اردکان تعداد پنج نفر، شهرستان تفت 15 نفر، شهرستان بهاباد و خاتم و مهریز تعداد 19 نفر و همچنین یزد و اشکذر نیز 36 نفر رسیده اند و مجلس خبرگان نیز 2 نامزد در عرصه رقابت داریم.

وی افزود: واجدین شرایط بر اساس آمار رسمی 665 هزار و 504 نفر هستند  که اردکان 52 هزار 115 نفر، تفت و میبد تعداد 86 هزار و 417 نفر بهاباد، خاتم و مهریز نیز 121 هزار و 293 نفر و همچنین در یزد نیز 450 هزار و 679 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: این انتخابات در برخی موضوعات مورد توجه قرار گرفت که تفاوت حوزه انتخابیه در ندوشن، ترتیب شمارش آرا صندوق و انتقال به فرمانداری، تحویل صندوق و ملزومات دو انتخابات،  همکاری لازم با کاربر شعبه، وجود ترمینال احراز هویت در برخی شعب از جمله این موضوعات است.

طالبی بیان کرد: یکی از تاکیدات ما جلوگیری از کوچکترین تخلفات در حوزه های انتخابیه است زیرا با توجه به حساسیت انتخابات در حوزه های انتخاباتی استان یزد حتی یک تخلف کوچک نیز می تواند اثرات متعددی داشته باشد.

کد خبر 525951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha