تعداد ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به تعداد افراد واجد شرایط رای دادن گفت: تعداد ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی طالبی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد امروز (28 بهمن) در نشست خبری ستاد انتخابات استان یزد گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو مهمترین راهبرد ما و دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: با توجه به روند طی شده انتخابات 93 نفر در انتخابات تایید صلاحیت شدند که پیش از این یک صد نفر بودند و با توجه به انصراف و تغییر حوزه های انتخابی این تعداد کاهش پیدا کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در روند طی شده تعداد  38 نفر از کاندیداها در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک، 30 کاندیدا در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق، 19 کاندیدا در حوزه انتخابیه تفت و میبد و همچنین 6 کاندیدا هم در حوزه انتخابیه اردکان به رقابت می پردازند.

طالبی خاطرنشان کرد: ما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش تعداد کاندیدای ثبت نامی داشتیم که به لحاظ کمی تعداد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان یزد به نسبت دوره قبل 150 درصد رشد داشته که بیشترین رشد مربوط به حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بهاباد، خاتم و بافق با 173 درصد و کمترین رشد مربوط به حوزه اردکان با 100 درصد رشد بوده است.

وی ادامه داد: تعداد رای دهندگان استان یزد نیز به نحوی است که در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر 405 هزار و 679 نفر، حوزه انتخابیه مهریز، بهاباد، بافق، خاتم و ابرکوه 121 هزار و 293 نفر، حوزه انتخابیه تفت و میبد 86 هزار و 417 نفر و حوزه انتخابیه اردکان 52 هزار و 115 نفر امکان رای دادن دارند که مجموع این تعداد 665 هزار و 504 نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: در استان یزد در مجموع 20 هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات هستند که آموزش‌های لازم در سطوح مختلف به همه دست‌اندرکاران داده شده و امیدواریم در روز انتخابات، مراحل مختلف رای ‌گیری با کمترین مشکل مواجه باشد.

وی در مورد مکانیزه برگزار کردن انتخابات نیز بیان کرد: همه مراحل انتخابات به جز مرحله رای‌گیری، مکانیزه انجام می‌شود و مانند گذشته، تنها یک مرحله از برگزاری انتخابات، دستی است.

 

 

کد خبر 524327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha