کانونهای فرهنگی هنری مساجد به یک پایگاه فعال اجتماعی تبدیل شده اند

خبرگزاری شبستان: رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس با اشاره به اینکه امروز کانونهای فرهنگی هنری به یک پایگاه فعال اجتماعی تبدیل شده اند، گفت: کانونهای مساجد مکانی برای تجمع جوانان و نوجوانان قبل و بعد از نماز هستند.

کاظم ایمانطلب در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ کانون فرهنگی شهری و ۱۴ کانون روستایی در این شهرستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از کانونهای سطح این شهرستان فعال بوده و مردم از برنامه های آنها به خوبی استقبال می کنند، افزود: کانون فرهنگی هنری موعود، الغدیر، کانون امام رضا(علیه السلام) و در برخی از روستاها از جمله باغستان و خانکوک نیز کانونهای فعالی وجود دارند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس با تاکید بر اینکه مسیر تولیدات فرهنگی و هنری باید از کانال مسجد عبور کند، ادامه داد: امروز بسیاری از جوانان شهرستان فردوس از برگزاری کلاسهای خوشنویسی، نقاشی و قرآنی در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استقبال می کنند.

 

وی استقبال جوانان و نوجوانان از این کلاسها را در رونق مساجد موثر دانست و گفت: تلاش می کنیم جذب جوانان به مساجد از طُرق مختلف بالاخص با انجام کارهای فرهنگی و هنری همراه باشد.

 

ایمانطلب با اشاره به اینکه امروز کانونهای فرهنگی هنری مساجد به یک پایگاه فعال اجتماعی تبدیل شده اند، تصریح کرد: کانونهای فرهنگی هنری، مکانی برای تجمع جوانان و نوجوانان قبل و بعد از نماز هستند که این مهم به تبادل افکار و اندیشه ها کمک می کند.

 

وی ادامه داد: بعد از جذب جوانان به این مراکز،باید تلاش کنیم که افکار آنها به وسیله اساتید مجرب در زمینه های اعتقادی، هنری، فرهنگی و ... هدایت شود.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس به تهاجم گسترده غرب علیه این کشور اشاره کرد و گفت: امروز برخی از کانونهای فرهنگی هنری شهرستان فردوس در بعضی از رشته های هنری از جمله تئاتر، سرود و ... حرف برای گفتن دارند.

 

وی از همراهی فرماندار و امام جمعه شهرستان فردوس با کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: حمایت مادی و معنوی مسئولان ارشد این شهرستان از کانونهای فرهنگی و هنری و برنامه های آنها، موجب شده است که برنامه ها با قدرت و قوت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

 

 

کد خبر 527512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha