برگزاری مسابقه عکاسی «بزرگترین خانواده» در نوروز ۹۵ /«گنجینه فاطمی» تولید شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون شهید فهمیده بیرجند از برگزاری مسابقه عکاسی صله رحم و سفره هفت سین در ایام عید نوروز امسال به همت این کانون خبر داد و گفت: قرار است چالش عکس بزرگترین خانواده از سوی این کانون در عید ۹۵ در قالب یک مسابقه برگزار شود.

حمید کاظمی تبار در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه این کانون در سال جاری راه اندازی شده است، افزود: طرح اوقات فراغت با حضور ۷۰ کودک و نوجوان در تابستان جاری در رشته های آموزش قرآن، گلدوزی، خوشنویسی و ... برگزار شد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات فوتبال با شرکت ۴ تیم و با مدیریت این کانون در تابستان امسال ادامه داد: همزمان با هفته دفاع مقدس و اوائل مهرماه دو نمایشگاه دفاع مقدس و عفاف و حجاب به همت این کانون برپا شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید فهمیده مسجد حضرت رقیه (سلام الله علیها) بیرجند ادامه داد: در ایام شهادت شهید فهمیده، مسابقه مجازی «نوجوان عاشورایی» به همت این کانون برگزار شد که یکهزار نفر از استانهای مختلف در این مسابقه شرکت کردند که پاسخ از طریق پیامک ارسال و در نهایت به برگزیدگان جوایزی اهداء شد.

 

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی و اتاق فکر کانون شهید فهمیده از اواخر پاییز امسال گفت: جلسات این شورا هر سه هفته یکبار با حضور افراد صاحب نظر در حوزه فرهنگ تشکیل می دشود.

 

کاظمی تبار افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر مسابقه مقاله نویسی با موضوع انقلاب و در بخش خواهران نیز خاطره خوانی بانوان شهید انقلاب برگزار شد که در پایان از بخش خاطره خوانی نیز مسابقه ای برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه اول فاطمیه،‌ این کانون اقدام به تولید «گنجینه فاطمی» کرد که در آن یک حدیث اخلاقی، یک پیام از زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و ویژگی های برجسته بانوی بزرگ اسلام درج شده است، گفت: این گنجینه فاطمی در ایام دهه اول و دوم فاطمیه بین نمازگزاران پخش می شود که با استقبال خوبی روبرو شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ شماره «گنجینه فاطمی» تولید شده است که تا ۱۵ شماره چاپ خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در روز آخر دهه فاطمیه یک مسابقه از این گنجینه فاطمی برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید فهمیده بیرجند ابراز امیدواری کرد: در دیگر مناسبت ها و اعیاد ملی مذهبی این گنجینه با نام های دیگر از جمله «گنجینه علوی، گنجینه رضوی و ... » تولید خواهد شد.

 

وی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی همسردار و فرزند داری ویژه خواهران در دهه دوم فاطمیه خبر داد.

 

کاظمی تبار با اشاره به تعامل این کانون با بسیج مسجد حضرت رقیه (سلام الله علیها) گفت: بر اساس پیشنهاد ارائه شده و موافقت مسئولان بسیج این مسجد، مقرر شد اعضای کانون فرهنگی هنری شهید فهمیده،‌داستان زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای مخاطبان حلقه های صالحین نوجوان بازگو شود و بعد از آن نوجوانان اقدام به کشیدن نقاشی و یا یک نمایش با موضوع آن داستان اجرا کنند.

 

وی از برگزاری مسابقه عکاسی صله رحم و سفره هفت سین در ایام عید نوروز امسال به همت این کانون خبر داد و ادامه داد: به نوعی قرار است چالش عکس بزرگترین خانواده از سوی این کانون در عید ۹۵ در قالب یک مسابقه برگزار شود.

 

وی یادآور شد: همچنین مقرر شده است که در ایام عید نوروز امسال، فعالان فرهنگی کانون به دیدار بزرگان مسجد از جمله امام جماعت،‌ فرمانده پایگاه و هیات امنا و ... بروند و از خدمات آنها در قالب یک هدیه معنوی تجلیل کنند.

 

کاظمی تیار بر جذب نوجوانان به کانون تاکید کرد و گفت: برای جذب جوانان به مسجد برنامه های زیادی داشته ایم که یکی از مهمترین آنها انتخاب آنها به عنوان مکبر و موذن بوده است.

 

وی یادآور شد: تلاش داریم با همراهی و کمک مردم،‌ کتابخانه این کانون را رونق ببخشیم که در اولین گام، بعد از فراخوان اهدای کتاب، حدود ۸۰ جلد کتاب به این کتابخانه این کانون اهداء شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 527569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha