تمام روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار نهبندان صاحب کانون فرهنگی هنری شدند

خبرگزاری شبستان: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان از راه اندازی کانون فرهنگی هنری در تمام روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی ۱۴ کانون جدید در روستاهای بالای ۵۰ خانوار راه اندازی می شود.

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۴۴ کانون فرهنگی هنری در شهرستان نهبندان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ کانون شهری و مابقی روستایی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۵ کانون جدید نیز در شرف تاسیس است، افزود: پرونده درخواست مجوز تاسیس این کانونها به مرکز استان ارسال شده است که امیدواریم مجوز آنها تا ۱۸ اسفند صادر شود.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان جذب جوانان به مساجد را یکی از مهمترین وظایف کانونهای فرهنگی هنری اعلام کرد و ادامه داد: امروز کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین مراکز برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان محسوب می شوند که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

 

عضویت ۳۲۰۰ نفر در کانونهای فرهنگی هنری شهرستان نهبندان

وی به برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در کانونهای فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: مسئولان شهرستان نیز باید از ظرفیت بالای اعضای کانونهای مساجد در انجام برخی از برنامه های اجرایی استفاده کنند.

 

هاشمی در ادامه از عضویت ۳۲۰۰ نفر در کانونهای فرهنگی هنری شهرستان نهبندان خبر داد و اظهار داشت: در ۴۴ کانون فرهنگی هنری شهرستان نهبندان طرح تلاوت نور به طور مرتب برگزار می شود.

 

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در کانونهای فرهنگی هنری نهبندان

این مقام مسئول از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و ... در کانونهای مساجد نهبندان در طول سال جاری خبر داد و افزود: امروز کانونهای فرهنگی هنری شهرستان نهبندان به عنوان یک ظرفیت برای مسئولان شناخته شده اند به طوری که برخی دیگر از ادارات از جمله اوقاف،‌ سازمان تبلیغات و ... نیز از توان این کانونها در اجرای برخی از برنامه ها استفاده می کنند.

 

وی تصریح کرد: امروز برخی از کانونهای فرهنگی هنری شهرستان نهبندان از جمله « کانون کوثر، ارشاد، علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، امام حسین(علیه السلام) روستای چاهداشی» در برخی از رشته های هنری از جمله نمایش، سرود و ... توانسته اند دست به تولیدات آثار ارزشمندی در این حوزه ها بزنند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) روستای چاه عباس به عنوان یک روستای مرزی امروز توانسته است اجرای بسیاری از برنامه های محوری شهرستان را به عهده بگیرد، افزود: اینگونه کانونها نیازمند حمایت مادی و معنوی هرچه بیشتر مسئولان هستند.

 

وجود۲۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه کانونهای فرهنگی هنری نهبندان

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان نهبندان از وجود ۲۰ هزار جلد کتاب کمک درسی، دینی، تاریخی و ... در کتابخانه های تحت پوشش کانونهای فرهنگی هنری این شهرستان خبر داد و گفت: کتابخانه روستاهای علی رئیس،‌ چاهداشی و بیچند از جمله کتابخانه های غنی کانون های مساجد شهرستان محسوب می شوند.

 

هاشمی خواستار افزایش سرانه کانونهای فرهنگی هنری این شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد: در سال جاری سهمیه شهرستان نهبندان در راه اندازی کانون های جدید ۱۴ باب بود که با توجه به اینکه تمامی روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار این شهرستان از نعمت کانون برخوردار بوده اند، این کانونها در روستاهای بالای ۵۰ خانوار راه انداز شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 527555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha