کانونهاي مساجد به مكاني براي تبلیغ و تحقق اقتصاد مقاومتی تبديل شوند

خبرگزاری شبستان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با تاكيد بر اينكه كانونهاي فرهنگي هنري بايد كارآفرين باشند، گفت: کانونهاي مساجد بايد به مكاني برای تبلیغ و تحقق اقتصاد مقاومتی تبديل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، احمد محبی ظهر امروز (۱۰ اسفند) در ستاد نکوداشت ۱۸ اسفند که در سالن کنفرانس دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد،‌ اظهار داشت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص جايگاه کانونها بايد در جامعه تبیین شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۸ اسفند فرصت مناسبی برای بیان جایگاه و فعاليت هاي دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان است، افزود: باید در روزهای آخر سال یک ارزیابی از نقاظ ضعف و قوت بخش های مختلف انجام شود تا نقاظ ضعف در سال آينده برطرف و نقاط قوت، تقویت شوند.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي همچنین پالایش و استانداردسازی کانون ها و عملکرد کمی و کیفی آنها را مورد تاكيد قرار دارد و گفت: كانونهاي غيرفعال و نيمه فعال بايد فعال شوند و اين مهم با ابزارهای مختلف قابل تحقق است که بايد با تدبیر در دستور کار قرار گیرد.

 

وي با تاكيد بر توجه به اسناد بالا دستی با توجه به اینکه در سال آخر برنامه پنجم و در آستانه برنامه ششم قرار داریم، به برون سپاري برنامه ها به كانونها اشاره كرد و ادامه داد: در کادرسازی نیروها بايد به کارآمدی در کنار تعهد و چالاکی بايد توجه شود.

 

محبي با اشاره به اینکه کانونهای کارآفرین باید در دستور کار دبيرخانه مساد استان قرار گیرد، اظهار اشت: برخی از کانونهای استان در بخش انیميشن و دیگر كارهاي هنري به شکوفایی رسیده اند که نیازمند تقویت هستند.

 

وي به تاكيدات رهبر معظم انقلاب دربحث اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و با بيان اينكه نباید اجازه بدهیم که فرمایش رهبر معظم انقلاب بر روی زمین بماند، گفت: امروز دولت عزم خود را جزم کرده است تا اقتصاد مقاومتی را به طور جد دنبال کند و اين مهم بايد در کانونهای مساجد به طور جد دنبال شود.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي اظهار داشت: مسجد و کانون باید محلی برای تبلیغ و تحقق اقتصاد مقاومتي بشوند که در  این زمینه ائمه جماعات و مدیران کانونها نیز همراه هستند.

 

وي برتوانمندسازي كانونهاي تخصصي و كانونهاي دانشگاهي تاكيد كرد و خاطرنشان كرد: کانونهای دانشگاهی باید پویا شوند تا بتواند به نقش خود در هدايت جوانهايي كه به دانشگاهها راه يافته اند، عمل كنند.

 

محبي دسترسي به اينترنت پاك را يكي ازدغدغه هاي خانواده هاي امروز دانست و افزود: در اين زمينه بايد از توان كانونهاي ديجيتال استفاده كرد.

 

وي بر پاي كار بودن روساي ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها در حمايت و هدايت كانونها تاكيد كرد و خواستار تعامل هرچه بيشتر آ‌نها با دبيرخانه مساجد استان شد.

 

محبي اظهار امیدواری کرد: کتابخانه های فرهنگی هنری مساجد نیز همچون کتابخانه های نهاد عمومی از نیم درصد شهرداری ها بهره مند شوند.

 

وي در  ادامه بر استفاده از ظرفيت خبرگزاري شبستان تاكيد كرد و گفت: اين خبرگزاري از ضريب نفوذ بالايي برخوردار است و بايد تلاش شود كه براي معرفي هرچه بيشتر اين رسانه اقدام كنيم.

 

 

 

 

 

کد خبر 527636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha