برنامه ریزی وزارت ارشاد برای برپایی طرح فاتحان آسمان در ایام نوروز/ اجرای هفته قران و عترت در ۸ استان کشور

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای اجرای طرح فاتحان آسمان در استان های مرزی کشور همزمان با ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

اصغر امیرنیا، ظهر امروز (۱۰ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: طرح فاتحان آسمان شامل اجرای نمایش خیابانی در استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان برای اعضا کاروان راهیان نور در نوروز امسال بود.

 

وی، تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۴۳۶  اجراء این کاروان ها در ۷۲ منطقه عملیاتی این استان ها از نمایش های خیابانی این طرح با موضوع جنگ و فرهنگ شهادت دیدن کردند که پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار از سوی بنیاد حفظ آثار و مرکز هنرهای نمایش وزارت ارشاد این طرح نوروز سال ۹۵ نیز در این استان ها اجرا شود.

وی، جشن رمضان را از دیگر برنامه های مهم این دفتر در سال جاری اعلام کرد و گفت: این طرح نیز شامل برگزاری نمایشگاه، نشست های تدبر و تفسیر قرآن کریم، نمایش فیلم، شعر و داستان، نمایش خیابانی و تجلیل از فعالان قرآنی و نهج البلاغه بود که در ۳۲ استان کشور و منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

امیرنیا، به اجرای طرح هفته های قرآن و عترت در ۸ استان کشور اشاره کرد و گفت: این طرح نیز قرار بود در تمامی استان های کشور برگزار شود که به علت محدودیت های اعتباری اجرای آن در هشت استان کشور از جمله ایلام به تصویب رسید که تاکنون در سه استان کشور برگزار و ۱۲ اسفندماه نیز در استان ایلام آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: برنامه های هفته قرآن و عترت در استان ها، فرصت مناسبی را برای شناسایی استعدادها و توانمندی های حوزه قرآن و عترت در این استان ها فراهم می کند و موجب می شود که یک ارزیابی مناسب از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه صورت گیرد.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: در برگزاری هفته های قرآن و عترت تلاش شده که از ظرفیت های فرهنگی، هنری و قرآنی استان ها در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده شود که تاثیر بسیار زیادی در راستای تعمیق فرهنگی نورانی قرآن و توجه هر چه بیشتر مسئولان فرهنگی استان ها به حوزه قرآن و عترت دارد.

 

گفتنی است، هفته قرآن و عترت استان ایلام از ۱۲ تا ۱۷ اسفند در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار و  همزمان با این هفته برنامه های جنبی از جمله تقدیر از خانواده های معزز شهدای قرآنی استان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در شهرستان های مختلف استان و تجلیل از فعالان قرآنی برگزار می شود.

 

مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت استان ایلام با شعار محوری« قرآن و عترت، بال های سعادت» ۱۷ اسفند ساعت ۹ صبح در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام با تجلیل از برگزیدگان رشته های هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات قرآنی، صنایع دستی، بخش مکتوب، نمایش و نمایش نامه نویسی، فیلم و فیلم نامه نویسی برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 527609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha