هشتمین نمایشگاه کتاب استان یزد آغاز به کار کرد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه کتاب در یزد گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب استان یزد با حضور بیش از ۵۰۴ ناشر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز(10 اسفند) در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد گفت: حماسه حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات مهم گذشته را گرامی می داریم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب امسال در مقایسه با سال گذشته رشد کمی و کیفی داشته که تعداد کل ناشرین 504 ناشر است که 57 ناشر به عنوان نماینده ناشران خارجی با دو زبان لاتین و عربی است که امسال این بخش اضافه شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد عناوین کتاب های عرضه شده ناشران داخلی تعداد  45 هزار و 750 عنوان و ناشران خارجی 14 هزار عنوان است.

غیاثی تصریح کرد: سال گذشته سقف اعتبار کارت الکترونیکی چهار میلیارد ريال بوده اما امسال با همکاری معاونت ارشاد و بخش خصوصی ما موفق شدیم که اعتبار نمایشگاه به هفت میلیارد ريال به سال جاری برسانیم تا شاهد کمبود کارت اعتباری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: ساعت کار نمایشگاه 9 صبح تا 12 و نیم و 16 تا 21 است که برنامه های جنبی آن نیز برنامه های ترویج کتابخوانی و ترویج مسابقه های کتابخوانی، رونمایی از چند کتاب، نقد و بررسی کتاب ها، امضای کتاب توسط چندین شاعر، معرفی و تقدیر از پژوهش های فرهنگی هنری استان یزد، خاطرات اولین کتاب که مطالعه کردم، مسابقه تند خوانی کتاب از جمله این برنامه ها است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: کارگاه تسخیر گری کتاب، نشست های فرهنگی، مانند سبک زندگی، شبکه های اجتماعی، شاهنامه خوانی، اهدای کتاب و نذر کتاب از جمله برنامه های دیگر این نمایشگاه است.

غیاثی گفت: حضور 14 کتابفروشی استان در نمایشگاه و عرضه کتاب ها در کتابفروشی استان با تخفیف دانشگاه ها نیز برنامه های جدید امسال است.

کد خبر 527713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha