قرآن دستور کار بزرگی برای مسئولان سیاست خارجی، نمایندگان مجلس و مردم ما است

خبرگزاری شبستان: معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اهمیت وجود قرآن در دستور کار مسئولان و مردم در کشور گفت: قرآن دستور کار بزرگی برای مسئولان سیاست خارجی، نمایندگان مجلس و مردم ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه امروز(12 اسفند) در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه در یزد گفت: به فضل الهی ما رشد بسیار زیادی در زمینه قرآن داشته ایم.

وی افزود: در 22 بهمن بعد از 37 سال مردم چنین افتخاری آفریدند و برگ زرینی را در تاریخ کشور افزودند که جهانیان و بدخواهان این نظام هم انگشت حیرت به دهان گرفتند وبا کمتر از حدود 15 روز مجددا افتخار دیگری آفریدند و 7 اسفندماه برای نشان دادن وفاداری به کشور و لبیک به ولی فقیه و رهبری معظمشان در انتخابات حضور پیدا کرده و با حضوری پرشور و چشمگیر نظام و کشور و ولی فقیه را خوشحال کردند و باز به دشمنان فهماندند علی رغم همه تحریم ها و فشارها این مردم با هم هستند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه قائلیم که قرآن نور مبین، شفا، رحمت و سپر برای آتش است و میتواند زندگی ما را با آنچه که استعداد دارد به آن برسد و به کمال واقعی برسد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: قرآن، نور و نورافکنی است که می تواند در ظلمات راه را به ما نشان دهد و اگر این نور را ما در جعبه بسیار زیبا و گرانقیمت گذاشته و در نقطه ای قرار دهیم شان این نور را رعایت نکرده ایم و ثمره واقعی آن را نخواهیم دید.

وی ادامه داد: ما در همه سازمان ها بخشی از بودجه خود را به تحقیقات و پژوهش و موضوعات مختلف اختصاص داده ایم و آیا از خود سوال داریم که چه میزان از این تحقیقات در خصوص قرآن است؟!

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: امروز همین دنیای پرمدعا برخی از موضوعات را از جاهلیت گذشته عقب تر دارد که برخی از کشتارها و دل سنگی ها جز این جاهلیت مدرن است و برخی حاضرند برای بدست آوردن ثروت بیشتر، میکروبی درست کند که جان هزاران انسان را به خطر بیاندازد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: جاهلیت امروز به نحوی است که برخی برای فروختن اسلحه های خود دو کشور را به جان هم بیاندازد و زیرساخت های کشورها را از بین ببرد و بسیاری از کشتارها و نقص ها را بوجود می آورد که این جاهلیت مدرن است.

وی ادامه داد: در مقابل قرآن کریم قرار دارد که به ما حیات طیب می دهد و وعده آزادی و تقرب به ما می دهد.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم اما آیا سیاست خارجی ما منبعث از قرآن است یا نه؟! کارشناسان سیاست خارجی ما چقدر نسبت به قران آشنایی دارند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: در شورای عالی امنیت ملی به عنوان افرادی که بالاترین سیاست های ملی را تمشیت می کنند چقدر کارهای کارشناسی قرآنی دارند و چقدر کارشناسان با قرآن آشنا هستند و چقدر در مورد قرآن پژوهش می کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس ما آیا دغدغه دارند که قبل از رفتن به مجلس یک بار قرآن را بررسی کرده اند و آیا از کارشناسان قرآنی استفاده می کنند؟!

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما امروز ضرورت دارد که انس با قرآن با عمل به قرآن داشته باشیم و در نظامی مانند نظام اسلامی باید با طی کردن مقدمات مفاهیم آن را بفهمیم و بدان عمل کنیم و بدانیم که از ما چه می خواهد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای بیان کرد: اگر امروز یکی از نیازهای بسیار شدید جوامع وحدت است و بارها و بارها نیز آیات قرآن را خوانده ایم، چقدر برای آن قانون نوشته ایم؟

وی افزود: امروز همه قائلیم که انسان ها باید آزادی داشته باشند اما آیا در این راستا این آزادی که از آن دم می زنیم چیست و محدوده آن چیست؟! و آیا آزادی مورد نظر اسلام و قرآن چیست؟!

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: اگر به مفاهیم قرآن توجه نکنیم به راه هدایت نخواهیم رسید و بهره کافی از آن نخواهیم برد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اهمیت وجود قرآن در دستور کار مسئولان و مردم در کشور گفت: قرآن دستور کار بزرگی برای مسئولان سیاست خارجی، نمایندگان مجلس و مردم ما است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: قوه قضائیه از مدت ها پیش به این نتیجه رسید که در قوه قضائیه بحث فرهنگی جای خالی دارد و مقدار شایسته قوه قضائیه نبود و لذا به فکر رسید که توجه جدیدی به این موضوع انجام شود که معاونتی به نام معاونت فرهنگی پیش بینی شد و هرچند عنایت ویژه ای به آن در حد لازم نشده است اما این عمل انجام شده است.

 وی افزود: رویکرد ما این است که باید این معاونت را مورد توجه قرار دهیم زیرا این معاونت سرمایه است و هرکاری در این بخش هزینه کردن نیست و اینجا سرمایه گذاری است و توصیه ما این است که نهایت همکاری و توجه شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 528201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha