بُعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن زمینه‌ساز نگرش صحیح به شیعه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بُعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن کریم را حائز اهمیت دانست و گفت: هر برنامه‌ای که در جمهوری اسلامی انجام شود، در بینش درست ملت‌های مسلمان نسبت به نظام و انقلاب اسلامی تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری، عضو فراکسیون قرآن وعترت مجلس شورای اسلامی و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: برپایی سالانه این نمایشگاه آن هم به شکلی باشکوه در تهران، کاری ارزشمند و پسندیده است.


وی افزود: بنده از زمانی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم در حال خدمت هستم و در تهران حضور داشته‌ام، از نمایشگاه بین‌المللی قرآن دیدن کرد‌ه‌ام و باید تأکید کنم که در این سال‌ها شاهد رشد کمی و کیفی این نمایشگاه بوده‌ایم.


این نماینده مجلس یادآور شد: نقدی که به نمایشگاه بین‌المللی قرآن وارد است، این است که برگزاری آن صرفاً به ماه مبارک رمضان خلاصه می‌شود؛ چرا که جمعی از مؤمنان و متدینین سراسر کشور به دلیل روزه‌داری، امکان سفر به تهران را ندارند و اگر بخواهند حضور یابند، توفیق روزه‌داری از آن‌ها سلب می‌شود.


طاهری اضافه کرد: برای حل این مشکل به نظر می‌رسد می‌توان نمایشگاه قرآن را در طول سال در دو نوبت برپا کرد؛ یکبار در ماه مبارک رمضان و بار دیگر در یک فاصله زمانی در یک مناسبت دیگری مثل ایام حج.


این عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی یادآور شد: البته برای کمک به سایر هموطنان، نمایشگاه قرآن باید شعبه‌های استانی نیز داشته باشد و همزمان با برپایی آن در تهران، در سایر شهرها نیز برپا شود.


در ادامه گفت‌و‌گو به این نماینده مجلس یادآور شدیم که برای اینکه امکان بازدید هموطنان از سایر نقاط کشور از نمایشگاه قرآن کریم فراهم شود، این نمایشگاه در سال جاری چند روز زودتر از ماه ‌مبارک رمضان آغاز می‌شود که وی نیز این اقدام را بسیار خوب و مناسب توصیف کرد.


به گزارش ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، طاهری در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو به ساعات بازدید از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که ساعات بازدید از نمایشگاه محدود شده بود که به دلیل استقبال زیاد ، تراکم زیاد جمعیت در راهروها شکل می‌گرفت. لذا اگر مسئولان تدبیری بیندیشند که ساعات بازدید از نمایشگاه افزایش یابد، بازدید‌کنندگان به راحتی و به طور کامل از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بُعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن کریم را حائز اهمیت دانست و گفت: هر برنامه‌ای که در جمهوری اسلامی انجام شود و از مهمانانی از جهان اسلام برای حضور در آن دعوت به عمل آید، در بینش درست ملت‌های مسلمان نسبت به نظام و انقلاب اسلامی تأثیرگذار است.

 

پایان پیام/

کد خبر 52851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha