لزوم بالابردن قدرت تحمل در کشور/ مجلس باید محل جمع همه جناح ها باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور گفت: مجلس شورای اسلامی باید محل جمع همه جناح ها باشد و این فکر که حذف جناح دیگر باشد اشتباه است و تفکری نمی تواند تفکر دیگر را حذف کند و ما باید تحمل خود را بالا ببریم و همدیگر را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (17اسفند) در سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان دارالعباده یزد گفت: همیشه من خاطراتم از این شهر خاطرات به یاد ماندنی از روزهایی قبل از انقلاب بوده است که آخرین سخنرانی من فروردین 57 بود.

 

وی افزود: بعد از انقلاب هم به یزد زیاد سفر کردم و در هر مناسبتی به یزد آمدم و آخرین بار آن نیز روز رحلت مرحو شیخ صدوقی بوده است و رفاقت ما با مرحوم صدوقی بسیار طولانی بود و از سال 43 با ایشان و حضرت آیت الله ناصری آشنا بوده ام.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما همواره از یزد به عنوان شهر علم و تلاش و کوشش و هنر یاد کرده ایم و استانی می دانیم که در مسیر رشد توسعه استان و کشور تلاش می کند.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: این شهر شهر علما و اندیشمندان است و معروف است که هرکس می خواهد فقیه شود حاشیه بر کتاب علمای بزرگ یزد می زند و این خواسته های امام جمعه یزد به حق است و ما هر کمکی بتوانیم در راستای احیای حوزه های علمیه کمک خواهیم کرد زیرا برای ما اهمیت دارد که راه و رسم فقاهت و تلاش در زمینه فرهنگ دینی بیش از پیش ادامه پیدا کند که هرچه داریم از دین و اسلام و انقلاب و پیشرفت و عزت داریم و همه در سایه اسلام و دین ما است.

 

وی افزود: استان یزد با جمعیت نه چندان زیاد خود دارای ایثارگران فراوانی است که رقمی نزدیک به 14 هزار نفر را تشکیل می دهد که نشان دهنده این است که این مردم مردمی ایثارگر بوده است و تیپ الغدیر یزد در میدان های هشت سال دفاع مقدس نیز گواه این امر است.

 

رئیس دولت یازدهم با اشاره به نقش تیپ الغدیر در جنگ خاطرنشان کرد: این تیپ و استان یزد و یزدیها در تمامی صحنه های نبرد جز واحدهای عملیاتی سرآمد بوده است و عزت و استقلال ما از فداکاری آنها است.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: تلاش این دولت به نحوی بوده است که در شرایط سخت خود حمایت های خود را از خانواده های ایثارگر داشته باشد.

 

رئیس جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما در شرایط سختی بودیم که تیم اقتصادی ما بیان می کردند که حقوق کارمندان ما نیز دارای مشکل است اما با امید به راه خود ادامه دادیم و حقوق همه پرداخت شد و به کمک همه کارگزاران نظام و صبر و استقامت مردم شاهد اعتماد و امید مردم بودیم.

 

 

روحانی بیان کرد: سالی که گذشته ما توانستیم پرونده هسته ای را با موفقیت به اتمام برسانیم که این در تاریخ سیاسی کشورمان بسیار مهم بود و در دنیا هیچ کشور و صاحب نظری نیست که بگوید که جمهوری اسلامی در این مذاکرات عزت خود را از دست داد و حتی بدترین رژیم ها مانند رژیم صهونیستی بیان می کنند که ایران کلاه سر 5+1 یک گذاشت.

 

وی افزود: تیم مذاکره کننده ما کار بسیار عظیمی را توانست انجام داد و حقوقمان را بازستاندیم و شرایط را برای توسعه کشور آماده کردیم.

 

رئیس دولت «تدبیر و امید» گفت: دولت به معنای نمایندگی از مردم خوب کشور است و در زمانی موفق است که همه مردم به صحنه بیایند و توان خود را به کار بگیرند.

 

روحانی گفت: کار استان یزد در زمینه قنوات کار بسیار عظیم  و بزرگ و هنرمندانه بوده است که امروز خارجی ها ان را ابداع بزرگ برای مطابقت جامعه با شرایط زیست محیطی معرفی می کنندو نشان می دهد که این شهر می تواند در زمینه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی شرایط سخت پیشتاز باشد.

 

وی ادامه داد: ما باید در شرایط بعد از برجام که مقداری در حال باز شد است خودمان را آماده کنیم و دست در دست هم دهیم تا موفقیت ها را بدست آوریم.

 

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: تشکر از عموم مردم ایران و یزد در این انتخابات داریم زیرا انتخابات خود نشاط عمومی سیاسی بوجود می آورد و به اعتقاد من امام( ره) که معمار نظام و انقلاب بود کار بسیار بزرگی در این زمینه کرد و شعار خود را نیز بر این اساس انتخاب کرد.

 

وی افزود: فکر می کنم اگر در نظام ما انتخابات وجود نداشت، نظام اسلامی ما نیز تضمین نداشت و مردم نیز امید نداشتند زیرا مردم با امید نقش خود را در کشور با انتخابات شاهد هستند.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در این انتخابات مردم خیلی هنرنمایی کردند و به دنیا گفتند ما اگر هم مشکل و اعتراضی داریم باز هم باز هم با زبان قانون آن را بیان می کنیم و ممکن بود در برخی صلاحیت ها معترض بودند اما هیچ کس خلاف قانون عمل نکرد و بر اساس قانون حرکت کردند و گشتند و راهی را پیدا کردند و تدبیر و قانونمداری مردم بسیار ارزشمند بود.

 

وی افزود: من از وزیر خارجه به خاطر برجام تشکر می کنم و از وزیر کشور نیز به دلیل برگزاری بسیار خوب انتخابات تشکر می کنم.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: من می دانم که چه کار هنرمندانه و خوبی از طرف کاگزاران دولت و مردم و جناح ها انجام شد و واقعا عقلانیت بهتر از گذشته در کشورمان حاکم شده و این کار ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید محل جمع همه جناح ها باشد و این فکر که حذف جناح دیگر باشد اشتباه است و تفکری نمی تواند تفکر دیگر  را حذف کند و ما باید تحمل خود را بالا ببریم و همدیگر را به رسمیت بشناسیم.

 

رئیس جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما در مجلس گفتیم که همه ادیان الهی نماینده داشته باشند و رای داشته باشند و بدانید که گاهی قانون با وجود نظرات مختلف با یک رای تصویب می شود و در قانون کشورمان نقش دارند و چرا همدیگر را نباید تحمل کنیم و چرا رو در روی هم بیایستیم.

 

روحانی بیان کرد: وقتی انتخابات تمام شد باید شکل رقابت انتخاباتی تعطیل شود و به فکر مردم و کشور باشیم.

 

وی افزود:امروز نیاز به برادری و انسجام داریم و همه ما باید با وجود افکار مختلف در کنار هم کار کنیم و بدانیم که فکر را نمی توانیم حصر کنیم و باید تحمل را بالا ببریم و برای ساختن کشور خود را آماده کنیم.

 

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: سال آینده هم با تولد حضرت فاطمه(سلام الله علیها) شروع و پایان آن نیز میلاد ایشان است که سال فاطمی و خوبی برای ما است.

 

 

کد خبر 529681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha