آمادگی مسجد مقدس جمکران برای ساماندهی دستفروشان

خبرگزاری شبستان: معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به آنکه برخی دستفروشان برای امرار معاش و کسب روزی به این کار اشتغال دارند، مسجد جمکران آمادگی دارد زمینی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا این افراد ساماندهی و جایابی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، احمد حاجی‌زاده، معاون اجرایی این مسجد در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: باید از دیدگاه یک زائر تمام ورودی‌های شهر مورد بازدید قرار گیرد تا در صورتی که مشکلی وجود داشت پیش از حضور زائران در ایام نوروز برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن انتخابات در روزهای پایانی سال، تا حدودی از مسئله تسهیلات نوروزی زائران عقب افتادیم، تصریح کرد: باید با برگزاری جلسات منظم این عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم.

 

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به جلساتی که با شهرداری برای ارائه تسهیلات مناسب به زائران برگزار شده است، بیان کرد: این جلسات برای آسفالت‌ریزی پارکینگ جمکران بود که آمادگی‌های لازم برای این اقدام صورت گرفت و مقرر شد که در روزهای پایانی سال جاری این پارکینگ برای پارک وسایل نقلیه زائران آماده شود و در سال جدید آسفالت و استانداردسازی آن برای دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان با مسجد مقدس جمکران در راستای آماده‌سازی پارکینگ اطراف این مسجد، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به آماده‌سازی زمین این پارکینگ برای پارک خودرو زائران اقدام کرد.

 

حاجی‌زاده بیان کرد: اطراف مسجد مقدس جمکران ظرفیت اسکان پنج هزار نفر  را دارد و در این راستا تمام مغازه‌های پاساژ به تخت مجهز شده است.

 

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور دستفروشان در اطراف این مکان، گفت: شهرداری چندی است که برای مبارزه با این مسئله متمرکز شده است ولی ما نمی‌توانیم به صورت قطعی با این افراد برخورد کنیم، زیرا دست‌فروشان از این راه کسب درآمد می‌کنند ولی باید نسبت به ساماندهی آنان اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران آمادگی دارد زمینی را در اطراف این مکان در اختیار دست‌فروشان قرار دهد،‌ خاطرنشان کرد: در صورت همکاری شهرداری و نیروی انتظامی می‌توانیم کسانی را که به واقع برای امرار معاش به این کار روی آورده‌اند از کسانی که برای انجام کارهای خلاف به این شیوه فعالیت می‌کنند، شناسایی و ساماندهی کنیم.

 

کد خبر 531401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha