آمادگی بندر آستارا برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی

خبرگزاری شبستان: شهردار بندر آستارا از آمادگی این شهر مرزی برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی خبر داد و گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

علی کوهی، شهردار بندر آستارا امروز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا، اظهار کرد: امکانات شهری و شرایط اقامتی و خدماتی و رفاهی این شهر به منظور پذیرایی، اسکان و استقرار مسافران نوروزی آماده شده است.

 

وی به فعالیت ستاد خدمات سفر سال ۹۵ در این شهرستان با محوریت شهرداری و نظارت فرمانداری آستارا اشاره کرد و افزود: اقدامات آماده سازی شرایط برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی از دو هفته قبل آغاز شده و این شهرستان هم اکنون آماده پذیرایی مسافران نوروزی است.

 

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه تعامل خوبی بین شهرداری و دیگر اداره ها و نهادهای شهرستان برقرار است تا شرایط مساعدی برای رفاه حال مسافران و امنیت گردشگران ایجاد شود، تصریح کرد: ویژگی های جغرافیایی، شرایط متنوع آب و هوایی، پیشینه تاریخی شهر و وجود بازارهای متعدد موجب می‌شود تا در ایام نوروز جمعیت زیادی به آستارا سفر کنند.

 

کوهی گفت: شهرداری آستارا امسال به منظور ایجاد شرایط مطلوب خدمات رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی به آماده سازی و هماهنگی با واحدهای اقامتی شامل هتل، مهمانسرا، مهمانپذیر، طرح سلامت دریا، سه کمپینگ و پارکینگ، هتل آپارتمان و ... اقدام کرده و این اماکن هم اکنون آماده ارائه خدمات هستند.

 

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی جهت روانسازی ترافیک شهری در ایام تعطیلات قبل و بعد از عید، از آماده سازی بیش از ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر آستارا خبر داد و اظهارکرد: هماهنگی با تاکسیرانی جهت خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران و جلوگیری از تخلفات نیز انجام شده است.

 

شهردار بندر آستارا بررسی و رفع نواقص روشنایی سطح شهر، تامین روشنایی پارک ها و چراغ های چشمک زن جهت روانسازی ترافیک شهری، چاپ ۲۰ هزار برگ نقشه شهر به صورت بروشور و بنرحاوی تلفن های ضروری شهر، چاپ کارت پستال از مناطق دیدنی و گردشگری آستارا، هماهنگی با واحدهای آتش نشانی و ماشین آلات در خصوص آماده باش کامل در ایام تعطیلات نوروزی را از دیگر اقدامات شهری آستارا برای پذیرایی از مسافران نوروزی این شهرستان ذکر کرد.

 

کوهی، هماهنگی با واحدهای امداد خودرو جهت خدمات رسانی به مسافران، جمع آوری و جلوگیری از به وجود آمدن سد معبر در ورودی بازار ساحلی، شستشو و پاکسازی معابر به خصوص خیابان ها، میادین، بولوارهای ورودی شهر، راه اندازی رستوران کمپینگ شماره یک شهرداری، هماهنگی با مراکز سوخت در خصوص خدمات رسانی به مراجعین، طراحی و آماده سازی تابلوی خیابان های اصلی شهر، لکه گیری و آسفالت خیابان های اصلی شهر را از جمله اقدامات تکمیلی شهرداری آستارا برای رفاه حال مسافران نوروزی این شهرستان عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما در ایام نوروز جذب گردشگر است، اضافه کرد: بندر آستارا به عنوان یکی از امن‌ترین مناطق گردشگری کشور همواره جزء مقصدهای مهم گردشگران داخلی و خارجی است.

 

کوهی در پایان گفت: با هدف پاسداشت آیین‌های ملی و باستانی، بزرگ‌ترین سفره هفت‌سین کامل ایرانی در  روبروی مسجد محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) پارک بلوار خرمشهر پهن می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، گردنه زیبای حیران، استیل عباس آباد، آب گرم‌های علی داشی و کوته کومه، آبشار لاتون، پارک جنگلی بی بی یانلو، ساحل صدف، باغ پرندگان، تالاب آق، پارک حیات وحش لوندویل، روستاهای توریستی دربند و خانه‌های آسیاب، نمایشگاه دائمی بهشت کاکتوس‌ها، امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام)، بقعه پیرقطب الدین باغچه سرا، بقعه شیخ تاج الدین محمود خیوی، بقعه بابا حسن و باباعلی شهر لوندویل و مدارس تاریخی حکیم نظامی و آیت الله مدنی از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان آستارا محسوب می‌شود که همه ساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است.

کد خبر 531556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha