لزوم افزایش اعتبارات فصل آموزش خراسان جنوبی/ ۸۰ درصد تعهد خیران مدرسه ساز محقق شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی افزایش اعتبارات فصل آموزش استان را درخواست کرد و گفت: از ابتدا تا هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز ۸۴ میلیارد تومان برای کمک به احداث، توسعه و تجهیز مدارس استان تعهد کردند که ۸۰ درصد آن تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا بیگی امروز (26 اسفند) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس متولی عملیات عمرانی وزارت آموزش و پرورش در کشور است.

 

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی 2 هزار و 238 مدرسه با 8 هزار و 84 کلاس درس وجود دارد، افزود: از این تعداد یک هزار و 381 مدرسه با 3 هزار و 91 کلاس درس روستایی و 857 مدرسه با 4 هزار 992 کلاس درس شهری هستند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 17 درصد کلاس های درس استان تخریبی هستند که نسبت به ماینگین کشوری پایین است، گفت: 45 درصد این کلاس های درس نیازمند مقاوم سازی است.

 

بیگی ادامه داد: در حال حاضر 27 مدرسه در سطح استان دو نوبته هستند که عمده این مدارس در بیرجند است و ضرورت دارد که با توجه به افزایش جمعیت برای جلوگیری از ایجاد مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در مهر شهر بیرجند اقدامات لازم صورت گیرد.

 

به گفته وی فضای آموزشی استان حدود یک میلیون متر مربع زیربنا دارند و بسیاری از مدارس استان خراسان جنوبی نمازخانه و سالن چندمنظوره ندارند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 26 هزار و 162 واحد مسکن در استان است، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 720 کلاس درس در مناطق مسکن‌های مهر استان نیاز است که از این تعداد تاکنون 158 کلاس ساخته شده، 146 کلاس در دست ساخت و 416 کلاس دیگر مورد نیاز است که ساخته شود.

 

بیگی افزود: مشکل کمبود فضای آموزشی به طور ویژه در مهر شهر بیرجند احساس می‌شود که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

 

وی با بیان اینکه هرساله جشنواره خیران مدرسه‌ساز خیران در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در 17 جشنواره ای که برگزار شده از خیران نیکوکار 84 میلیارد تومان برای کمک به احداث، توسعه و تجهیز مدارس استان تعهد اخذ شده که تاکنون 80 درصد از این تعهدات محقق شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان داشت: تعهد خیران شامل مشارکت در ساخت یک هزار و 304 کلاس درس و 162 فضای غیر کلاسی و اهدای 130 قطعه زمین بوده است.

 

بیگی از برگزاری هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان در مرکز کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در 10 اردیبهشت 95 در سالن همایش کتابخانه ملی با هدف از شناسایی افراد خیر و نیکوکار در پایتخت کشور است تا فرهنگ این کار معرفی و آنها سفیران ما در سایر نقاط کشور باشند.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی درخواست کرد اعتبارات فصل آموزش در استان افزایش یابد چرا که  اعتبار فصل آموزش استان نسبت به کل اعتبارات استان بسیار پایین تر از نرم کشوری است به طوری که 14 درصد اعتبارات تملک و دارایی کشور به آموزش اختصاص دارد اما در این استان چند سال است که 6 درصد اعتبارات تملک و دارایی به آموزش اختصاص دارد که باید ترمیم شود.

 

 

 

کد خبر 531736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha