سومین دوسالانه جشنواره چلعکس در ایستگاه آخر/ ارسال بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره

خبرگزاری شبستان: برگزیدگان سومین دوسالانه جشنواره ملی عکس اقوام ایرانی با عنوان چلعکس در مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در شهرستان دره شهر معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در آیین اختتامیه این جشنواره در شهرستان دره شهر، اظهار کرد: اقوام و طوایف مختلفی در گستره سرزمین ایران اسلامی زندگی می کنند.

 

علی محمدنیاکان، بابیان اینکه هر یک از اقوام، دارای آیین‌ها و سنن ویژه‌ای هستند، ابراز کرد: امروز ضرورت دارد که این آیین‌ها و سنن برای نسل جوان جامعه به‌خوبی معرفی شود و در زمینه صیانت و نگهداری از فرهنگ و آیین‌های بومی باید تلاش کرد.

 

وی، بابیان اینکه زبان هنر یکی از ابزارهای بسیار مناسب در راستای معرفی آیین و فرهنگ اقوام ایرانی است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوب هنری در بستر آیین‌های بومی وجود دارد که از طریق هنر عکاسی می‌تواند استان‌ها و اقوام ایرانی را نه‌تنها در کشور بلکه در جهان شناساند.

منوچهر تتری، دبیر جشنواره چلعکس در استان ایلام، نیز در این مراسم، بابیان اینکه یک هزار و4 اثر از هنرمندان عکاس 15 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است، گفت: آثار ارسالی به این جشنواره دوسالانه، فرهنگ اقوام، آیین‌های بومی، دینی و مذهبی بوده است.

 

وی، بابیان اینکه از میان آثار ارسالی 40 عکس به بخش پایانی راه یافتند، خاطرنشان کرد: هیئت‌داوران پس از بررسی آثار در مرحله نهایی، آثار فرزاد آریان نژاد از شیراز، احمد زعفری از خلخال را حائز رتبه اول و دوم و نیز آثار سید حسین چراغی و علی جعفری از ایلام را مشترکا حائز کسب رتبه سومی دانست.

 

تتری، تصریح کرد: همچنین هیئت‌داوران سید صادق حسینی از شیراز، علی اسدالهی سوته از تهران، علی کریمی و احمدرضا خانی از ایلام، مجتبی پرویزی از سرابله، علی سپهوند از خرم‌آباد، داود کهن ترابی از کرج، مریم آل مومن از شهرکرد، سارا اسدپور از سنندج، مریم محمدی از قم، فریده زینی وند، حمزه اولاد، کریم عبدی، صادق زینی وند، سجاد گلمحمدی از شهرستان دره شهر را شایسته تقدیر دانست.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره ملی با هدف توسعه فرهنگ اقوام ایرانی و تعامل فرهنگی بین عکاسان کشور در راستای ارتقا و صیانت از فرهنگ ایرانی و نیز معرفی شهر تاریخی سیمره انجام شد.

 

گفتنی است، در مراسم پایانی، از برگزیدگان این جشنواره با حضور فرماندار شهرستان دره شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.

کد خبر 531801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha