دفتر مطالعات فرهنگ عامه و ادبیات اقوام خراسان شمالی گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: دفتر مطالعات فرهنگ عامه و ادبیات اقوام خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل نگارخانه بجنورد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط  عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز ۲۶ اسفند در آیین افتتاحیه دفتر مطالعات فرهنگ عامه و ادبیات اقوام استان گفت: استان خراسان شمالی استانی با تمدن دیرینه است که این تمدن به ٥ هزار سال قبل بر می گردد و همواره این بخش از خراسان در تاریخ تحولات ایران ایفای نقش کرده است.

 

حسین ثابت قدم وحید اظهار داشت: مردم غیور این سرزمین به عنوان مرزداران شرقی ایران از کیان  و تمامیت ارضی کشور محافظت و حراست کرده اند که اوج این پایمردی با تقدیم بیشترین شهید در دوران دفاع مقدس تجلی داشته است.

 

وی تصریح کرد: استان خراسان شمالی به عنوان استان مستعد در همه زمینه ها و حوزه ها به ویژه فرهنگی می تواند رسالت خود را در اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی به خوبی به انجام برساند.

 

ثابت قدم وحید اظهار کرد: وجود اقوام گوناگون و تنوع فرهنگ ها در این استان و تعامل و همزیستی اقوام با هم فرصت بی بدیلی را برای تعاملات و تحولات فرهنگی ایجاد  کرده است که می بایست برای بهره گیری از این ظرفیت برنامه ریزی نمود و مطالعات اساسی و راهبردی را در دستور کار قرارداد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، تاسیس دفتر مطالعات فرهنگ عامه و ادبیات اقوام را اقدامی در راستای شناسایی فرهنگ عامه و فولکلور و ویژگی ها و شاخص های فرهنگی اقوام استان در جهت رشد و تعالی فرهنگ این استان و توسعه و انسجام و وحدت ملی و تبدیل خراسان شمالی به قطب فرهنگی اقوام اعلام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این دفتر می تواند زمینه را برای برگزاری بهتر شب های فرهنگی اقوام استان، هفته های فرهنگی اقوام کشور، هفته های بین المللی اقوام و به تولیدات و انتشارات مکتوب علمی پژوهشی سمت و سو بخشیده و زمینه حضور و فعالیت علاقمندان به حوزه اقوام فرهنگ عامه را فراهم کند.

 

 

کد خبر 531848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha