خراسان شمالی غنی ترین استان در بخش موسیقی/ ضرورت استعدادیابی در جشنواره های استانی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قطعا غنای موسیقی خراسان شمالی سبب تمایز آن با سایر استان های کشور شده است، گفت: جشنواره موسیقی جوان و نوجوان، ظرفیتی برای شناسایی استعدادهای این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز(26 اسفندماه) در آئین اختتامیه جشنواره استانی موسیقی جوان و نوجوان که در محل تماشاخانه شمس بجنورد برگزار شد، با اشاره به افتتاح اولین مکتب خانه موسیقی مقامی کشور در مرکز خراسان شمالی، گفت: قطعا غنای موسیقی این استان، سبب تحقق این مهم شده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت مراقبت و حمایت دائمی از این مکتب خانه، اظهار داشت: این امر از افتتاح آن مهم تر است، چرا که باید این مکتب خانه را در راستای رسیدن به چشم انداز و اهدافش، حمایت کرد تا باعث دلسردی نشود.

 

وی عنوان کرد: حفظ موسیقی مقامی، بهره گیری از طرفیت اساتید موجود و انتقال آن به نسل های بعدی، از اهداف مکتب خانه موسیقی مقامی است.

 

طالبی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی جوان و نوجوان، اظهار داشت: باید جشنواره های استانی ارتباط معناداری با جشنواره سراسری داشته باشند تا بخش مهمی از رسالت حوزه موسیقی که استعدادیابی است، رفع شود.

 

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق باید در جشنواره های استانی بیفتد، اذعان داشت: حفظ موسیقی اصیل کشور و کمک به معرفی موسیقی ایران در سطح بین المللی باید از اهداف این جشنواره ها باشد.

 

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی با سرعت و کیفیت، شاهد رشد موسیقی هستیم، ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده نتایج این تلاش ها را ببنیم و موفقیت های این حوزه را در کنار هنرمندان جشن بگیریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این آئین، با بیان اینکه موسیقی با فطرت مردمان ما عجین شده است، اظهار داشت: هر فعالیتی که با هنر آمیخته باشد، تاثیرگذاری آن نیز در جامعه بیشتر است.

 

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به نقش موسیقی در ایجاد نشاط اجتماعی، عنوان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ و حفظ آداب و رسوم، از رسالت های موسیقی استان است.

 

وی اذعان داشت: در زمان حاضر و با توجه به جنگ نرم دشمن، بیان ارزش های انقلاب بوسیله هنر و موسیقی، می تواند فرهنگ ما را در برابر این تهاجمات مصون بدارد.

 

وی برگزاری اولین دوره جشنواره موسیقی جوان و نوجوان استان را نقطه عطفی برای آغاز اقدامات بزرگ تر در حوزه فرهنگ و هنر استان بیان کرد و اظهار داشت: خراسان شمالی قابلیت تبدیل شدن به قطب موسیقی اقوام را دارد و می تواند به پایگاه موسیقی مقامی در کشور تبدیل شود.

 

حمید نوائی، رئیس انجمن موسیقی خراسان شمالی هم در این آئین با بیان اینکه جشنواره موسیقی جوان و نوجوان استان، در سنین 16 تا 22 سال و زیر 16 سال برگزار شد، گفت: داوری این جشنواره از طریق آثار ارسالی شرکت کنندگان انجام گرفت.

 

وی از برگزاری جشنواره موسیقی جوان و نوجوان و داوری آثار به صورت زنده و روی صحنه در سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با این کار تعداد شرکت کنندگان نیز افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره در چند شاخه موسیقی شرکت کننده ای نداشتیم، اظهار داشت: این درحالی است که در این رشته ها اساتید خوبی در استان داریم.

 

کد خبر 531849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha