سال آینده ۳۱۷ پروژه فضای سبز در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سال آینده ۳۱۷ پروژه در مناطق ۱۵گانه شهرداری اجرا می شود و برای اولین بار کلاس‌های آموزشی رایگان  برای شهروندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، احمد سلیمانی‌پور، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان چهارشنبه(26 اسفند) در جمع خبرنگاران فضای سبز اصفهان را در واقع پوشش این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته اصفهان به عنوان یک باغ شهر معروف بوده و هنوز آثاری از آن را در بسیاری از نقاط شهر اصفهان شاهد هستیم.

 

وی سرانه فضای فعلی هر شهروند اصفهانی را 26 متر مربع اعلام کرد و ابراز داشت: همچنین بیش از 2 میلیون و 500 هزار اصله درخت در شهر اصفهان وجود دارد.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان چشم‌انداز برنامه اصفهان 95 برای توسعه فضای سبز را 29 متر مربع برای هر شهروند اعلام کرد و گفت: متاسفانه به دلیل قهر طبیعت و بحران‌های حیاتی آب باعث شده است به این سرانه دست پیدا نکنیم.

 

وی همچنین افزایش تولیدگازهای گلخانه‌ای و گرد و غبار حاوی گازهای خطرناک در کنار کمبود آب را زمینه‌ساز از بین رفتن بسیاری از درختان و فضای سبز در اصفهان می‌داند.

 

سلیمانی‌پور همچنین استقرار صنایع در غرب را مانع ورود آب‌های بارش زا به اصفهان می‌داند و افزود: این امر باعث شده است منطقه شرق اصفهان با بیشترین آسیب ریزگردهای موجود و فرسایش خاک مواجه شود.

 

وی حفظ فضای سبز موجود را نیز از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که سازمان از چشم اندازی هدفمند،نظام برنامه ریزی توانمند و فضای سبز شاداب با رویکرد پایدار برخوردار است.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان همچنین به کاشت بیش از 300 هزار اصله نهال در اصفهان ه مناسبت هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: این نهال ها هدیه ای از سوی نسل امروز به نسل فردا است.

 

وی هزینه نگهداری فضای سبز در سال جاری را نیز میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تامین آب فضای سبز میادین و بزرگراه‌های اصلی شهر مقدور نبوده است و بر این اساس حدود 800 هکتار تغییر گونه های چمن پیش‌بینی شده است.

 

سلیمانی‌پور با بیان اینکه 250 پروژه در سال جاری در مناطق 15 گانه با هزینه ای بالغ بر 260 میلیارد تومان اجرا شده است، تاکید کرد: در سال آینده 317 پروژه در مناطق 15گانه شهرداری اجرا می شود، همچنین برای اولین بار کلاس های آموزشی رایگان برگزار می شود.

 

کد خبر 531869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha