پیشبرد اهداف  نظام و کانون های مساجد  هدف اصلی طرح آسمانی هاست

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) ساری، هدف اصلی طرح آسمانی ها را در پیشبرد اهداف کانون های مساجد، اهداف فرهنگی نظام و مهیا ساختن هر چه بیشتر ارتباط با مساجد دانست.

محمد علی نیرین، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) ساری، امروز (30 تیر) به خبرنگار شبستان در مازندران گفت: به طور طبیعی هر سال با فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی عمده دغدغه خانواده ها و مسئولان دست اندرکار با مقوله جوان و نوجوان و همچنین کودکان چگونگی پر کردن اوقات فراغت آنهاست و همه دلسوزان در این رابطه تلاش می کنند تا از امر غنی سازی در این ایام غافل نمانند.

 

وی تصریح کرد: بهترین توصیه در این زمینه این است که در ابتدا تعریف جامع و صحیحی از اوقات فراغت داشته باشیم و نباید به بهانه غنی سازی، ایام فراغت را به آموزش آکادمیک پاره ای از مفروضات تبدیل کنیم که در این صورت، فراغت معنی و مفهومی نخواهد داشت.

 

نیرین اظهار کرد: با تدبیر باید زمینه تبدیل آموزش به پرورش را فراهم سازیم به گونه ای که فرصت برای شکوفایی استعدادها اعم از تربیت جسم و روح پدیدار شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) ساری درباره نقش کانون های مساجد و غنی سازی اوقات فراغت گفت: مساجد به دلیل جایگاه منزه خود نزد اذهان عمومی از شاخص اطمینان بالایی در جامعه برخوردارند و این از مزایای منحصر به فرد برای این مکان مقدس به شمار می آید.

 

وی بیان کرد: فرصت استثنایی اوقات فراغت می طلبد تا کانون های مساجد با شناسایی و برآورد نیازمندی های کودکان، نوجوانان و جوانان طی یک برنامه منسجم با پاسخگویی به نیازهای آنها زمینه اتصال این نسل ها را با مساجد فراهم سازد.
 

نیرین گفت: در یک حرکت یکپارچه و هماهنگ بین کانون فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج خواهران و برادران مستقر در مسجد برنامه های ایام فراغت ویژه گروه های سنی مختلف در امر پرورش استعداد ها و شکوفایی آنها برقرار  است که این برنامه ها در غالب پرورش مسائل دینی، تربیتی و ورزشی دنبال می شود.
 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) ساری تصریح کرد:  آموزش های دینی، کلاس های احکام، قرآن "روخوانی و روانخوانی و حفظ"،اجرای طرح 1445، طرح چهره به چهره، کلاس های ورزشی و کلاس های آموزش رایانه،نقاشی، طراحی روی سفال و پارچه و مسابقات کتابخوانی و اردوهای استانی و برون استانی تعدادی از برنامه های اوقات فراغت در قابل طرح آسمانی های 5 در این کانون است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 53392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha