اولین جشنواره « موسیقی کویر نشینان» در یزد آغاز به کار کرد

خبرگزاری شبستان: اولین جشنواره « موسیقی کویر نشینان» به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اولین جشنواره « موسیقی کویر نشینان» امروز (۲۴ فروردین) با حضور اهالی موسیقی استان یزد به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آغاز به کار کرد.

این جشنواره با حضور 29 گروه موسیقی سنتی، پاپ، کوبه‌ای و شادمانه‌های مذهبی در تالار فرهنگ یزد آغاز به کار کرد که در دو بخش جنبی و رقابتی برگزار می‌شود و گروه‌های مختلف موسیقی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم افتتاحیه این مراسم گفت: در ابتدای این مراسم هیات داوران و مسئولان برگزاری این جشنواره از دو نفر از هنرمندان یزد که در کسالت به سر می برند، دیدار کردند.

وی افزود: این جشنواره در سال گذشته به صورت محدود برگزار شد که ظرفیت ها را مشخص کرد و امسال نیز این جشنواره به صورت منطقه ای برگزار می شود و امیدواریم در سال آینده نیز به صورت منطقه ای برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: در بخش موسیقی سنتی 14 اثر، در بخش موسیقی پاپ 11 اثر و در بخش کوبه‌ای سه اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده ضمن اینکه 16 اثر پژوهشی نیز از سوی هنرمندان موسیقی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به بخش شادمانه‌های مذهبی این جشنواره بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالقوه فرهنگ عامه، این بخش با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می‌شود که امروز از ظهر با ذکرخوانی و منقبت خوانی فعالیت این بخش آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این جشنواره پنج‌شنبه، 26 فروردین ساعت 16 با حضور معاون هنری وزیر ارشاد در محل سالن هلال احمر یزد برگزار می شود.

 

کد خبر 535767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha