سفرهای پادشاه عربستان یک مانور است/ایران با دیپلماسی فعال وارد شود

خبرگزاری شبستان:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس سفرهای پادشاه عربستان به کشورهای مصر و ترکیه را در راستای ایجاد یک ائتلاف با محوریت عربستان عنوان کرد و گفت: ایران باید با دیپلماسی فعال وارد شود تا چنین اتحادی شکل نگیرد.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفرهای پادشاه عربستان به کشورهای منطقه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: عربستان از گذشته خودش را در راس جریانی قلمداد کرده است که این جریان تقریباً جبهه مقابل جبهه مقاومت محسوب می شود و به عنوان جبهه سازش از آن یاد می شود.

 

وی اظهار داشت: عربستان قبل‌تر این اقدامات خود را در یکسری اقدامات پوششی انجام می داد ولی در سه سال اخیر می بینیم که عربستان از لاک خودش خارج شده است و کارهای خودش را به صورت عملیاتی و آشکار انجام می‌دهد.

 

جوکار سفرهای پادشاه عربستان به کشورهای منطقه و از جمله مصر و ترکیه را در راستای ایجاد یک ائتلاف با محوریت عربستان عنوان کرد و گفت: بعید می دانیم چنین ائتلافی شکل بگیرد زیرا ترکیه و مصر ایده‌های خاص خودشان را دارند و در همه مسایل منطقه ای این کشورها همراه با عربستان نیستند گرچه عربستان سعی کرده است با پول و تطمیع بعضی از جریانات سیاسی در منطقه و برخی از دولتها به اهداف خودش دست یابد ولی تا به حال موفق نبوده است.

 

جوکار تاکید کرد: این سفرهایی که در حال انجام است بیشتر جنبه مانوری دارد و این دیپلماسی به جایی نخواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: البته ما باید در مقابل این دیپلماسی عربستان یک دیپلماسی فعال را با کشورهای منطقه داشته باشیم زیرا ترکیه بسیاری از منافع مشترک با ما دارد و مصر در بسیاری از مسایل با عربستان سوتفاهم دارد و ما باید در بسیاری از این فرصتها استفاده کنیم تا چنین اتحادی شکل نگیرد.

 

کد خبر 535849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha