ضرورت آسیب شناسی مراسم های معنوی و دینی/ پرهیز از اقدامات سلیقه ای در برگزاری اعتکاف

خبرگزاری شبستان: فرماندار بجنورد با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی مراسمهای معنوی و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ها، در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف نیز گفت: همسو شدن با یک گروه و تفکر خاص و نیز اقدامات سلیقه ای، از آفات برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ موسی حاجی زاده، فرماندار بجنورد، امروز(26 فروردین) در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با موضوع اعتکاف با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه ها و امکانات موجود برای برگزاری به نحو احسن مراسم اعتکاف، گفت: دقت و حساسیت کار فرهنگی نیاز به همفکری و تلاش جمعی دارد.

 

وی با بیان اینکه مراسم های معنوی و دینی باید آسیب شناسی شود، افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ها و پیگیری آنها، به اجرایی شدن هرچه بهتر برنامه ها کمک خواهد کرد.

 

فرماندار بجنورد اظهار داشت: اقدامات سلیقه ای و همسو شدن برنامه ها با یک جریان فکری و شخصی خاص، سبب فاصله گرفتن جوانان از برنامه های دینی و معنوی خواهد شد.

 

حاجی زاده عنوان کرد: از انجام سیاسی کاری و طرح مسائل اختلاف برانگیز جدا باید پرهیز شود و در فضای انسجام و وحدت، برای مراسمات معنوی برنامه ریزی درست انجام بگیرد.

 

حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد  نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال مراسم اعتکاف در 12 مسجد شهرستان و دو دانشگاه برگزار می شود، از آسیب شناسی مسائل فرهنگی و برنامه های مربوط به اعتکاف در سال گذشته خبر داد.

 

وی افزود: گفتمان های دینی، حلقه های معرفت، محافل انس با قرآن، ایستگاه های پاسخگویی به شبهات دینی، جلسات آموزشی آشنایی با نهج البلاغه، جلسات مهدویت و... از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای مراسم اعتکاف است.

 

وی تصریح کرد: استفاده از حضور مداحان، سخنرانان ویژه از جمله حجت الاسلام محمدی خراسانی از اساتید حوزه علمیه قم، در برنامه های اعتکاف امسال پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه مساجد مقرر شده برای میزبانی از معتکفان آماده سازی شده است، افزود: بازدید از مساجد انجام شده و جلساتی با هیئت امنا برگزار شده است که به دنبال رفع اشکالات در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم معنوی اعتکاف هستیم.

 

بر اساس این گزارش؛ آئین معنوی اعتکاف، 13 رجب همزمان با سالروز ولادت امام علی علیه السلام مصادف با سوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

 

 

کد خبر 536379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha