احیای شعائر دینی در جامعه از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه قرآن است

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های قم با تاکید بر لزوم پرداخت برجسته به بیداری اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: احیای شعائر دینی و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه را از نتایج برپایی این نمایشگاه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن را موجب پرهیز از موازی کاری و دسترسی آسان عموم علاقه مندان به جدیدترین آثار و پژوهش های قرآنی دانست و گفت: فعال شدن نهادهایی که می خواهند با سایر مراکز و موسسات قرآنی رقابت کنند از دیگر فواید و آثار و برکات برپایی این نمایشگاه است.

وی با تاکید بر ضرورت احیای شعائر دینی در جامعه عنوان کرد: یکی از مهمترین نقاط قوت برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن احیای شعائر دینی و مصداق بارز و روشن در احیای این شعائر و نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است .

حجت الاسلام کرمی افزود: قرآن رکن و اساس همه کارها در یک نظام اسلامی است و بازتاب رسانه ای فعالیت های بزرگ فرهنگی مهمچون نمایشگاه بین المللی قرآن می تواند فرهنگ وحی را در جهان اسلام احیاء کند .

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با بیان این مطلب که باید قرآن در جامعه و در همه بخش ها اصل باشد، ابراز کرد: بیداری اسلامی در منطقه و در جهان مرهون رهبری های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحولات چشمگیری است که بعد از انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاده است از این رو برجسته کردن این بُعد در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن ضرورت دارد .

وی تاکید کرد: برجسته کردن این بُعد و قرار دادن بخشی با این عنوان موجب تقویت روحیه مردمی می شود که علیه استبداد در کشورهایشان به قیام برخاسته اند و روند انقلاب ها را به سمت پختگی سوق می دهد .

بنابر گزارش، پایگاه اطلاع رسانی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حجت الاسلام کرمی ادامه داد: اگر مردم در جهان اسلام به برکات قرآن و آثار مفید اعتقاد به آموزه های آن پی ببرند و بدانند قرآن پشتیبان آنها است، آن وقت قدرت ها در مقابله با آنان ناکام مانده و علاوه بر تقویت بیداری اسلامی رخ داده، بیداری بزرگتری نیز رخ می دهد.

حجت الاسلام کرمی در تشریح این بیداری یادآور شد: بیداری دوم این است که مسلمانان و جوامع اسلامی همه اعمال و برنامه های فردی و اجتماعی خود را مبتنی بر آموزه های قرآن و دین مبین اسلام قرار دهند، چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تحقق آن تاکید داشته اند.

پایان پیام/
 

 

کد خبر 53680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha