اعزام نیروهای جدید آل سعود به بحرین

گزارشهای جدید حاکی از افزایش اعزام نیروهای آل سعود به بحرین است، مردم این کشور همچنان مقاوم ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال انقلابهای عربی، مردم بحرین نیز به خیابانها ریخته و اصلاحات در کشور را خواستار شدند.نیروهای آل خلیفه به مردم حمله کرده تا آنان را سرکوب کنند و پس از آن نیروهای آل سعود به کمک آنان آمده و سرکوبها را بیشتر کردند.
با این وجود، مردم کوتاه نیامده و با وجود جنایت آل خلیفه و همدستی آل سعود همچنان به تظاهرات خود ادامه می دهند.مردم تعدادی از شهرهای بحرین بار دیگر تظاهرات شبانه برگزار کردند و خروج نیروهای اشغالگر سعودی و سقوط نظام آل خلیفه را خواستار شدند.
 

این تظاهرات در اعلام همبستگی با زندانیان برگزار شد و در آن لغو احکام صادره در حق شهروندان و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.نیروهای آل خلیفه به فریاد مردم توجهی نکردند و بنابر گزارشهای رسیده، نیروهای آل سعود قرار است علاوه بر جایگزینی نیروهای خود، نیروهای خود را در بحرین افزایش دهد.
یک مسئول دفاعی بحرین گفت: نیروهای سپر جزیره در راستای طرحهای دفاعی خود قرار است نیروهایشان را جایگزین کنند.این درحالی است که یکی از مسئولان رسمی عربستان چندی پیش اعلام کرده بود که احتمال عقب نشینی نیروهایشان که به بیش از یک هزار نفر می رسد، وجود دارد.


عربستان به نسبت امارات و کویت که جزء شورای همکاری خلیج فارس هستند، بیشترین نیرو را برای سرکوب مردم بحرین به این کشور اعزام کرده است.مردم بحرین از این اقدام آل خلیفه به خشم آمده و همدستی نیروهای آل سعود را دخالت در امور کشورشان می دانند.
بنابر گزارش الجزیره، مقامات بحرینی در ابتدا با عنوان گفتگو با مخالفان سعی کرد تا به کشتار خود خاتمه دهد، ولی تنها اینها بهانه ای بود تا به خواست مردم تن ندهد، زیرا نیروهای آل سعود قرار است همچنان در بحرین باقی بمانند.
باید دید که با وجود استقرار نیروهای آل سعود، رژیم آل خلیفه تا چه حد می تواند به جنایت خود ادامه دهد؟


بحرین یک حکومت پادشاهی مشروطه است. پادشاه به طور موروثی از خاندان آل خلیفه انتخاب می‌شود که از سال 1820 میلادی قدرت را در این جزیره به دست گرفت و اتحاد خود را با بریتانیا اعلام کردند. این کشور در سال 1971 استقلال خود را از سرپرستی بریتانیا اعلام کرد و قانون اساسی فعلی این کشور در سال 2002 تصویب شده‌است.
برجسته‌ترین حزب سیاسی شیعه جمعیت وفاق ملی اسلامی است که دکتر سعید شهابی از بنیانگذاران آن است. احزاب دیگر شیعه شامل حزب عمل اسلامی و حزب الرساله است.
پس از انقلاب یاسمین در تونس که موجب فرار زین العابدین بن علی وهمچنین انقلاب مردم مصر وسقوط حسنی مبارک، بحرینی‌ها نیز به خیابان آمدند وبه اعتراض عملکرد پادشاه این کشور پرداختندکه نیروهای آل خلیفه وآل سعود به بازداشت و سرکوب مردم پرداختند، با این وجود انقلاب مردم بحرین همچنان ادامه دارد.
پایان پیام/
 

 

 

 

 

 


 

 

کد خبر 53825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha