شبکه مروارید شیعیان بحرین توقیف شد

برنامه شبکه ماهواره‌ای لؤلؤ تی‌وی متعلق به گروه‌های مخالف دولت با هجوم امواج پارازیتی به دستور مقامات بحرینی متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نقض قانون آزادی بیان و عدم رعایت حقوق بشر از سوی حکومت پادشاهی بحرین که ماه‌هاست چهره زشت خود را نشان داده است اکنون با پارازیت انداختن بر روی شبکه تلویزیونی مخالف رژیم برای قطع کردن کامل صدای مخالفان بیش از پیش آشکار شد.

شبکه ماهواره‌ای لؤلؤ تی‌وی که انقلابیون بحرینی برای انعکاس اخبار مربوط به اعتراضات ضد دولتی مردم آن را راه‌اندازی کرده بودند به دستور مقامات حکومت بحرین مورد هجوم امواج پارازیتی قرار گرفت.

لؤلؤ تی‌وی شبکه‌ای بود که با بودجه شخصی اداره می‌شد و هدف آن ایجاد فرصتی برابر برای دولت و رهبران مخالف برای صحبت با مردم بود.

اگرچه قوانین مربوط به زندانی کردن روزنامه‌نگاران لغو شده اما محدودیت‌ها برای ارایه گزارش‌های مربوط به انقلاب مردمی در بحرین هنوز به طور جدی اعمال می‌شود.

یکی از نمونه‌های نقض آزادی بیان در بحرین دست‌گیری آیات القرمزی، دختر 20 ساله‌ بحرینی بود که به خاطر قرائت شعر ضد دولتی خود برای معترضان دستگیر و زندانی شد.

کارکنان شبکه ماهواره‌ای لؤلؤ تی‌وی هنوز به طور دقیق نمی‌دانند که منبع اصلی ارسال امواج پارازیتی بر روی این شبکه کجاست اما تصمیم دارند به هر طریق ممکن بار دیگر برنامه‌های خود را بر روی آنتن ببرند.

روزنامه‌نگاران و کارکنان این شبکه ماهواره‌ای با اعتماد به طرح حاکمان بحرین برای انجام گفت‌وگوهای ملی سعی کردند تا با راه‌اندازی لؤلؤ تی‌وی به نوعی در این طرح مشارکت کنند اما در کمال تعجب با نقض آزادی بیان خود مواجه شدند.

پایان پیام/
 

کد خبر 53928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha