بحث پیشگیری بایستی در بین مردم جدی گرفته شود

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت با اشاره به شیوع روز افزودن بیماری های غیرواگیر در کشور گفت: پیشگیری بایستی در بین مردم جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت شب گذشته( 4 اردیبهشت) در همایش سلامت در سالن وحدت یزد با اشاره به شیوع دیابت در استان یزد گفت: استان یزد و مردم دارالعباده از بیماری دیابت رنج می برد که تنها را درمان آن افزایش تحرک و تغییر سبک زندگی است.

وی افزود: ما می توانیم برای کاهش تبعات و پیشگیری از بیماری ها تحرک و ورزش را در دستور کار خود قرار دهیم  و قدم ها و نگاه جدی به آن داشته باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما از مردم درخواست داریم که به صورت جدی وارد عرصه شده و برای تغییر سبک زندگی و ارتقای سلامت و بهبود زندگی مشارکت کرده و گام های اساسی بردارند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به شیوع روز افزودن بیماری های غیرواگیر در کشور گفت: یکی از طرح‌هایی که الان در حال پیگیری است، بحث پیشگیری است که به صورت جدی مطرح شده است که امیدواریم با اجرای این طرحها جامعه ای سالم و با نشاط داشته باشیم و بیماری و درد و رنج از همه بیماران با جدیت پزشکان دور  شود.

وی ادامه داد: به طور قطع اگر ورزش در برنامه روزانه مردم گنجانده شود و استانداردهای تغذیه توسط آنها رعایت شود به ویژه نمک، قند و چربی در کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار گیرد، شرایط سلامت جامعه تغییر می‌کند و شاخص‌های سلامت ارتقا می‌یابد.

وی افزود: استفاده کمتر از قندها و چربی‌ها و استفاده بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها از موارد بسیار مهم تغذیه‌ای است که گزارش‌ها حاکی از آن است که در یزد میزان استفاده از سبزی و میوه کم است که این سبک تغذیه باید تغییر کند.

در پایان این مراسم از احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد تجلیل شد.

کد خبر 538411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha