افراط گرایان اروپایی، تهدید کننده همزیستی میان ادیان

مدیر تحقیقات مرکز بین المللی مطالعات ژئوپولتیک پاریس تاکید کرد: راست افراطی در اروپا و به خصوص در شمال این قاره بر خشونت خود افزوده است به طوری که نروژ شاهد یکی از زشت ترین جنایت های خشونت بار این جریان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خطار ابو دیاب، مدیر تحقیقات مرکز بین المللی مطالعات ژئوپولتیک پاریس در گفتگو با شبکه خبری العالم با هشدار درباره هدف قرار گرفتن همزیستی مسالمت آمیز ادیان از سوی این جریان، گفت: ارتکاب دو جنایت همزمان که دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت به دست یک شخص وابسته به راست افراطی، باور نکردنی و مورد تردید است و فرضیه نزدیک تر به واقعیت از دست داشتن سازمان های جنایتکار در این حملات حکایت دارد.

ابو دیاب افزود: اگر تنها بودن جنایتکار را بپذیریم باید این سؤالها را مطرح کرد که چگونه فرد مهاجم این همه اندیشه های افراطی و مخالف با کشورش، اسلام و مسلمین را در سر دارد و چگونه این اندیشه ها وی را بدین حد از جنون رسانده است که به هموطنان خود و کسانی که این اندیشه ها را به وی داده اند حمله می کند پس می توان نتیجه گرفت که این حملات کار یک نفر نبوده است..

وی ادامه داد: در گذشته نگرانی هایی از به قدرت رسیدن راست گرایان افراطی در برخی کشورهای اروپایی وجود داشت، اما اکنون نگرانی های دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه این جریان از بازی سیاسی به بازی امنیتی و بمبگذاری در خیابان های اروپا روی آورده است.

ابو دیاب احتمال حمایت طرف های دیگر از راست افراطی با هدف ضربه زدن به همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان و ایجاد منازعه بین آنها برای تامین منافع خود را بعید ندانست و افزود: این طرفها از جمله صهیونیسم بین الملل قصد دارند بین این جریان افراطی و مسلمانان با هدف تحریک جریان محافظه کار مسیحی ضد اسلام و عربها درگیری ایجاد کنند.

مدیر تحقیقات مرکز بین المللی مطالعات ژئوپولتیک پاریس ادامه داد: خطر راست افراطی تنها به اروپا ختم نمی شود بلکه از این قاره فراتر می رود تا تهدیدی برای قاره آمریکا و منطقه خاورمیانه باشد لذا باید حرکتی جهانی برای محدود کردن این جریان صورت گیرد.

ابو دیاب تاکید کرد: اتفاقاتی که در نروژ روی داده است آشکارا نشان می دهد که تروریسم در یک گروه مذهبی مشخصی خلاصه نمی شود از این رو اتهام به مسلمانان و یا آنان را حامی تروریسم نشان دادن کاری بسیار اشتباه است.

وی افزود: ممکن است تروریسم نتیجه فعالیت گروه هایی باشد که وابسته به دین یا مذهب یا اندیشه خاصی نباشند بلکه غلبه روحیه تعصب، افراط گرایی و کینه بر ذهنیت آنها انگیزه اصلی برای ارتکاب چنین اعمال تروریستی باشد.
پایان پیام/
 

کد خبر 53954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha