برگزاری رویدادهای فرهنگی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

خبرگزاری شبستان: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدر در اردیبهشت ماه سالجاری چهاربرنامه مهم فرهنگی و هنری اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، به مناسبت هفته گرافیک، دومین نمایشگاه آثار طراحان و کتب تخصصی این رشته در گنجینه فرهنگ و هنر یزدآغازشده است که این نمایشگاه تا ١٥ اردیبهشت در محل گنجینه فرهنگ و هنر واقع در میدان تاریخی خان یزد میزبان علاقه مندان و هنرمندان رشته گرافیک است.

نخستین جشنواره استانی مد و لباس استان یزد از دیگر برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در اردیبهشت ماه برگزار می شود که این جشنواره، به مدت دو روز در تاریخ ٣٠ و٣١ اردیبهشت ماه درمجتمع فرهنگی و هنری آیت الله خاتمی در شهرستان اردکان برگزار می شود. 

این جشنواره در راستای توجه به پوشش اصیل ایرانی- اسلامی برپا می شود که علاقه مندان تا ١٥ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است ارسال کنند.

همچنین دومین کنگره ملی شعر توحیدی نیز 30 اردیبهشت ماه به منظور ترویج شعر رسالت‌مند و الهی و ایجاد فضایی مناسب برای رویکرد شاعران به مسأله توحید و آفرینش اشعار با مضامین منطبق با نخستین اصل اعتقادی اسلام و نیز احیای شعرهای توحیدی شاعران بزرگ پارسی‌زبان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد با حمایت و همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در شهرستان میبد برگزار می شود.

در این راستا نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب درتاریخ 23اردیبهشت « روزیزد» را برگزار خواهد کرد که در این تاریخ با توجه به نامگذاری روز یزد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مقرر شده است که برنامه متنوعی نظیرآداب و رسوم و فرهنگ یزدی ها در معرض دیدعلاقمندان قرار گیرد.

کد خبر 540427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha