نهضت عاشورائی با حملات تروریستی خاموش نمی شود

خطیب جمعه یزد با محکوم کردن حمله تروریستی به عزاداران حسینی در چابهار، گفت: دشمن با چنین حرکاتی توان خاموش کردن نهضت عاشورائی و نام حسین(ع) را نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه انجام چنین حرکاتی از نظر عقل، شرع و اخلاق اسلامی محکوم است، خاطرنشان کرد: دشمنان با هدف خاموش کردن نهضت عاشورائی و نام حسین (ع) چنین ترورهائی را طراحی و اجرا می کنند که البته خیالی بس باطل و خام است.

وی با تشریح تلاش دشمنان در طول تاریخ برای خاموش کردن نام حسین(ع)، اظهارداشت: هدف اصلی از به آتش کشیدن خیمه ها در عاشورا، تلقین شکست نهضت حسینی بود ولی این شعله به رغم کینه ورزی دشمنان در طول تاریخ خاموش شدنی نیست و امسال نیز مردم با حضور و شور وصف ناپذیر خود، حماسه ای دیگر آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه به حوادث عاشورای سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نیز عده ای قصد داشتند، عاشورا را خاموش کنند و به جنگ عاشورائیان رفتند ولی عاشورا همچنان زنده است.

حجت الاسلام صدوقی همچنین با اشاره به دستگیری تعدادی از عاملین حادثه تروریستی تاسوعای چابهار خواستار محاکمه و مجازات سریع عاملین این حادثه شد.

وی همچنین با گرامیداشت 27 آذر، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه ودانشگاه، اظهارداشت: وحدت حوزه و دانشگاه از تاکیدات امام راحل و رهبری است.

حجت الاسلام صدوقی با بیان اینکه هدف از درس و تحصیل رسیدن به معنویت است و تحصیل بدون معنویت و تعهد اثرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: حوزه با بهره گیری از قرآن، سیره و احادیث معصومین می تواند معنویت را در دانشگاه و جامعه ایجاد و غذای روح آنها را تامین کند و در مقابل دانشگاه نیز حیات مادی جامعه را تامین خواهد کرد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین، اظهارداشت: 11 محرم سرآغاز فصل جدیدی در قیام امام حسین(ع) و اولین روز امامت و رهبری زین العابدین (ع) است.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) با اسارت تکمیل شد، خاطرنشان کرد: اگر اسارت و روشنگری های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود، قیام امام حسین و فرهنگ عاشورا به فراموشی سپرده شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اسارت مکمل شهادت شد، تاکید کرد: خطبه ها و روشنگری های امام زین العابدین(ع) وحضرت زینب(س) نقش مهمی در تبیین فلسفه و قیام عاشورا ومبارزه با مکتب جبرگرائی دشمنان داشت و امروز به برکت این دو بزرگوار این موج همچنان زنده است و انقلاب عاشورائی در جهان نورافشانی می کند.

وی در پایان با اشاره به دلایل انحراف عمیق جامعه بعد از رحلت رسول خدا (ص)، گفت: تبلیغ جبرگرائی، تغییر تدریجی اسلام ناب محمدی، عدم بصیرت دینی جامعه و مردم واشاعه افکار و فرهنگ غلط از سوی دشمنان از عمده دلایل انحراف مردم پس از رحلت رسول خداست.

پایان پیام/
 

کد خبر 5423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha