مراسم نکوداشت «عبد العظیم پویا» در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم نکوداشت «عبد العظیم پویا»  از پژوهشگران و محققان برتر ایرانشناسی در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم نکوداشت «عبد العظیم پویا»، محقق و پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی کشور با حضور مسئولان استانی در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.

عباس کلانتری، رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به خدمات ارزنده عبدالعظیم پویا گفت: ما در برنامه های خود تجلیل از اساتید برجسته را قرار داده ایم و سعی داریم تا پژوهشگران و محققان و نخبگان شهرستان و استان یزد را معرفی کنیم.

وی افزود: استاد پویا فردی متعهد، دانشمند  است که به صورت فراجناحی و به صورت ملی درخشیده است.

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطرنشان کرد: این استاد و پژوهشگر با خضوع خود توانسته خدمات ارزنده ای را به ما و بشریت ارائه کند و امیدواریم بتوانیم قدر و منزلت افرادی همچون استاد پویا را نگه داریم.

جمشید کیانفر، از اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله حائری میبد گفت: تقدیر از پویا، تقدیر از پژوهش و فرهنگ و تمدن و تقدیر از قلم است که این امری مهم است.

وی افزود: نمی شود در باب استان یزد و میبد صحبت کرد اما از استاد پویا نامی برده نشود و با توجه به تجربه ای که ایشان دارد می توان بسیاری از دس ها را آموخت.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطرنشان کرد: در زمانی که فکر ما انقلاب بود در مقطعی خلا مدیریتی در سازمان های دولتی حس شد که این فرد برجسته توانست به خوبی به فعالیت بپردازد.

جمشید کیانفر تصریح کرد: استاد پویا چندین کتاب را تالیف و پژوهش کرد و برای تک تک آنها وقت گذاشت و جز معدود پژوهشگرانی بود که تحقیق کتابخانه ای و میدانی را صرف تالیف اثرهای خود کرد و برخی از کارهای این پژوهشگر به دنبال افرادی بود که یا نبودند یا ناشناخته بودند.

وی افزود: در عصری که نشریات علمی و پژوهشی مثل قارچ روییده است و دانشجویان پژوهش های خود را باید به نام استاد راهنما در نشریات چاپ کنند و استادان درجات علمی را از این طریق بپیمایند اما استاد پویا راه خود را با پژوهش های خود و یافته ها و تجربه های خود پیموده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت الله حائری میبد تصرح کرد: افرادی مثل پویان شهدای فرهنگی این کشور هستند که از باورهای ملی ما دفاع کردند و مرزهای فرهنگی ما که فراتر از مرزهای سیاسی است را نگه داشته اند که باید یک بخش، میدان یا خیابانی را به نام این شهدای فرهنگ نامگذاری کنند.

همچنین در این مراسم از کتاب های «سیمای باستانی میبد» و «پویای فرهنگ» از آثار عبدالعظیم پویا رونمایی شد.

کد خبر 545046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha