۲ شهرک دانشجویی در دانشگاه حائری میبد ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به توسعه دانشگاه آیت الله حائری میبد گفت: ۲ شهرک دانشجویی در دانشگاه حائری میبد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس کلانتری، رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد روز گذشته(19 خردادماه) در نشست خبری در دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به فعالیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه آیت لله حائری میبد دارای 9 رشته کارشناسی و 8 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته دکتری است که تا سال 87 زیر مجموعه دانشگاه یزد بوده و در سال 92 نیز به دانشگاه ارتقا پیدا کرده است.

 

وی افزود: این دانشگاه دارای یک هزار و ۳۰۰ دانشجو است که در مهرماه به یک هزار و ۸۰۰ دانشجو افزایش پیدا می کند و در چشم انداز 1404 به هفت هزار دانشجو و سال های دیگر نیز به 12 هزار دانشجو افزایش پیدا می کند.

 

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطرنشان کرد: این دانشگاه از لحاظ عمرانی فعالیت های بسیار زیادی را داشته است که با کمک خیرین دانشگاه ساز توسعه مناسبی داشته است.

 

کلانتری افزود: ایجاد ساختمان دانشکده های اقتصاد و مدیریت، پیشرفت فیزیکی ساخت مسجد دانشگاه، ساخت سالن ورزشی در سه هزار متر از جمله فعالیت های عمرانی دانشگاه است.

 

وی ادامه داد: در این دوره طرح جامع 20 ساله دانشگاه نیز محقق شد که در این راستا عجله ای برای پذیرش کارشناسی نداریم بلکه براساس نیاز استان و کشور در زمینه تحصیلات تکمیلی تلاش داریم تا رشته های کاربردی و میان رشته ای را افزایش دهیم.

 

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطرنشان کرد: ما در تابستان امسال در صورت تقاضای دانشجویان و به حد نصاب رسیدن متقاضیان به عنوان تنها دانشگاه دولتی در استان ترم تابستانه خواهیم داشت.

 

کلانتری تصریح کرد: برگزاری دهمین یادواره شهدای دانشجو، تریبون های آزاد دانشجویی، کرسی آزاداندیشی، ایجاد شهرک دانشجویی از جمله فعالیت های فرهنگی این دانشگاه است.

 

وی ادامه داد: در زمینه خوابگاه های دانشجویی نیز ما تمامی دانشجویان غیربومی را پذیرش داشته ایم و در این راستا نیز دو شهرک دانشجویی خواهران و برادران نیز ایجاد کرده ایم و با توجه به کاهش هزینه ها امیدواریم این طرح ها نیز به صورت کامل اجرایی شود.

 

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد همچنین خاطرنشان کرد: حدود 47 درصد از دانشجویان غیربومی  و 53 درصد از دانشجویان نیز بومی هستند که در از تعداد نیز 58 درصد خواهران و 42 درصد نیز برادران هستند.

 

کلانتری همچنین با اشاره به نشریه ای که دانشگاه یزد مسئول و سردبیر آن را بدون هماهنگی تغییر داده است گفت: بنای اول ما مبنی بر تعامل و گفتگو با مسئولین دانشگاه است و هم اکنون نیز منتظر جواب دانشگاه ممبنی بر صادر کردن این نشریه به دانشگاه آیت الله حائری میبد هستیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این نشریه علمی، پژوهشی است و هم اکنون نیز سه شماره آن اماده است، امیدواریم که مسئولین دانشگاه یزد این نشریه را به دانشگاه بازگردانند.

 

پایان پیام/

کد خبر 464286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha