شاهد عملکرد مناسب در اجرای سیاست‌های اسلام  نیستیم/دنیای اسلام خود را از اشتباهات نجات دهد

خبرگزاری شبستان: مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با اشاره به اتفاقات اخیر در جهان اسلام گفت: ما در اجرا و سیاست های اسلام شاهد عملکرد مناسب نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سلیمان سنشوی، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام)، امروز ( 4 خرداد) در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد گفت: من ۴۶ سال پیش پیش به عنوان دیپلمات در ایران بودم و امروز زبان فارسی را فراموش کردم.

وی افزود: امروز دنیای اسلام در حال گذراندن دوره تاریخی سخت است زیرا بیش از یک جنگ در منطقه وجود دارد که از شبه قاره اسلام شروع شده و کشورهای مهم را درگیر کرده است و اگر ادامه پیدا کند شاهد از هم پاشیدن این منطقه خواهیم بود.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) بیان کرد: تفکر صلح جویانه در دنیای اسلام وجود دارد و اسلام به معنای صلح است ولی متاسفانه در اجرا و عمل کردن این سیاست ها را نمی بینیم و باید به خود انتقادی کنیم و بفهمیم که تحمل یکیدگر و همکاری متقابل بسیار سودمندتر از جنگ است.

سنشوی بیان کرد: بیان این همکاری ها وظیفه روحانیت و جامعه اسلامی است خیلی غم انگیز است که در منطقه ما زخم های است که خون های زیادی از آن می رود و زندگی ها را از بین می برد و سرنوشت انسان ها در خطر است.

وی افزود: دنیای اسلام باید خود را درست کند و خطاها و اشتباهاتش را جبران کند، اشتباهات زیادی در منطقه است که باید اصلاح شود.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام)، بیان کرد: این سازمان تاسام در استانبول است که شاخه ای در آنکارا وجود دارد که در راستای سیاست داخلی و خارجی کار می کند و یک سازمان بی همتا و تک است که در مورد سیاست داخلی و خارجی بررسی می کند.

لازم به ذکر است، هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با حضور بیش از 100 اندیشمند خارجی به مدت دو روز در روزهای 4 و 5 خرداد به میزبانی یزد برگزار می شود

کد خبر 546082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha