عدم وجود نظارت کامل، مهمترین کمبود ما در بخش درمان است

خبرگزاری شبستان: معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به برنامه ریزی برای اهمیت حضور بخش خصوصی در حوزه نظارت درمان گفت: عدم وجود نظارت کامل، مهمترین کمبود ما در بخش درمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت امروز(5 خرداد) در اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: جشن دومین سالگی طرح تحول سلامت انجام شد که این طرح جامع در راستای سلامت مردم بود.

 

وی افزود: محور این همایش نظارت و اعتبار بخشی است که به دلیل اهمیت این موضوع در بخش درمان و خدمات درمانی است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به چشم انداز سال 95 خاطرنشان کرد: 9 سرفصل در حوزه درمان وجود دارد که شامل استمرار برنامه های هفت گانه فاز اول طرح تحول سلامت، اجرای طرح ها و پروژه، تامین منابع مالی، ایمنی بیمار، سطح بندی خدمات درمانی، بیمارستان های هیات امنایی، برنامه ملی سکته های مغزی و درمان ناباروی و قلبی، مشارکت اقتصادی بخش غیر دولتی در راستای زیرساخت های توسعه حوزه درمان از جمله این طرح ها است.

 

آقاجانی تصریح کرد: رسالت ما این است که علی رغم مشکلات مالی برنامه های خود را استمرار دهیم و در این راستا نیز یک هزار و یکصد پروژه در بیمارستان های وزارت بهداشت شروع شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بحث ها در حوزه سلامت تامین مالی و زنجیره مالی است و سه طرح برای آن آغاز شده است که شامل استقرار کتاب ارزشهای زیستی جدید، رسیدن منابع بیمه به بیمارستان ها، طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد از جمله این طرح ها است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بحث مدل جدید نظارت و اعتبار بخشی  فصل جدید در نظام سلامت است که این مدل جدید به معاونان درمان دانشگاه ها ابلاغ شده است و بررسی می شود.

 

آقاجانی بیان کرد: بخش غیر دولتی امسال در اجرای نظارت نیز به ما کمک خواهد کرد که امیدواریم این امر در کشور گسترش پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد بسیاری از بیمارستان ها، مراکز پزشکی و تصویربرداری داریم که تعداد اندک نیروی نظارتی ناتوان در بررسی تمام مراکز هستند و این عدم کامل بودن نظارت را نشان می دهد اما امیدواریم بتوانیم با کمک بخش خصوصی این نظارت را افزایش دهیم.

 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: سامانه الکترونیکی صدور پروانه حوزه درمان آرزویی برای حوزه درمان بوده است که خوشبختانه این سامانه آماده است  که در این نشست پرده برداری خواهد شد و بر این اساس صدور پروانه ها از این طریق صورت می گیرد.

 

آقاجانی بیان کرد: مراکز کاهش آسیب اعتیاد در کشور بیش از 6 هزار موسسه است که بخش غیر دولتی نیز در نظارت آن حضور خواهند داشت و عملیات اجرایی آن نیز از هفته آینده صورت می گیرد.

 

وی افزود: ما سطح بندی خدمات درمانی محدود داریم که باید گسترش پیدا کند و زیر ساخت های درمان را افزایش دهیم و در دانشگاه های نیز نیازمند همکاری بیشتر هستیم و در شهریورماه امسال نیز از سطح بندی جدید رونمایی خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 546415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha