چگونه بشار اسد بر توطئه غرب غلبه کرد ؟

رییس جمهوری سوریه با به کار گرفتن طرح هایی که در راستای منافع ملی کشورش است و ایجاد فضایی منسجم برای گفتگوهای ملی توانسته بر توطئه غرب برای شکستن خط مقاومت در منطقه غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، در حالی که آشوب ها و اغتشاشات تحت نظارت کشورهای غربی و آمریکا در سوریه هنوز ادامه دارد بشار اسد ، ریس جمهوری سوریه برای گرفتن بهانه از دست آشوب گران و خنثی کردن نقشه غرب برای براندازی دولت سوریه و شکستن خط مقاومت در خاورمیانه طرح و به منظور برگرداندن آرامش به کشور که به نفع منافع ملی مردم است طرح گفتگوی ملی را ارائه داده است.
طرح گفتگوی ملی که اسد آن را طراحی کرده است برخلاف طرح گفتگوی ملی بحرین که آمریکا و دیگر کشورهای غربی طراح آن بوده اند گفتگویی بدون پیش شرط نیست و قرار است منافع دولت و همه گروه ها و مردم سوریه در آن کاملا در نظر گرفته شود.
رییس جمهوری سوریه تصمیم دارد تا از دامی که دشمن برای کشورش پهن کرده به نفع مردم استفاده کند .
دولت های غربی قصد داشتند تا با بهانه قرار دادن برخی از مشکلاتی که در هر دستگاه حکومتی وجود دارد و با تحریک گروهی از اغتشاشگران دست نشانده خود زمینه های سرنگونی حکومت اسد را آماده کنند اما طرح گفتگوی ملی این اقدام آنها را به کلی بی نتیجه خواهد کرد.
تمرکز این طرح بر اصلاح همه جانبه موسسه های اجتماعی و دولتی است. هدف گفتگوی ملی که با با حضور همه احزاب و گروه های جامعه انجام می شود ایجاد تغییراتی در قوانین موجود انتخاباتی ، احزاب سیاسی و رسانه ها به منظور به وجود آوردن جامعه ای است که سمبل آزادی و شکوه همه مردم است.
بر اساس این طرح مجلس دموکراتیک مردمی در آگوست سال جاری میلادی کار خود را آغاز می کند و همچنین بخشی از مشکلات اقتصادی مردم که خود کشورهای غربی عامل به وجود آورنده آن هستند حل خواهد شد.
بخشی از مشکلات اقتصادی سوریه به افزوده شدن حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از مهاجران عراقی که در نتیجه حمله آمریکا به عراق بی خانمان شده اند حدود 500 هزار فلسططینی که بر اثر اشغال سرزمینشان از سوی صهیونیست ها آواره شده اند به جمعیت واقعی مردم سوریه باز می گردد.
به هر حال بشار اسد تا کنون توانسته است به چند دلیل عمده با زیرکی و هوشیاری اوضاع برآشفته کشور که غربی ها بسیار خواهان آن هستند را سامان دهد .
اول اینکه او با جدا کردن صف اغتشاش گران از مردمی که دارای مطالبات واقعی و مسالمت آمیز هستند مشروعیت خواسته های منطقی این گروه از مردم سوریه را با آغوشی باز پذیرفته و متعهد به برآورده کردن خواسته های آنها شده است.
دوم اینکه بر خلاف برخی دیگر از حاکمان عرب که دست نشانده و فرمانبردار غرب هستند اسد یک فرآیند کلی و همه جانبه را طراحی کرده که اصلاحات از طریق آن و کاملا در چارچوب قانون و ساختارهای جامعه معرفی می شود.
در حقیقت بشار اسد این فرآیند را حتی قبل از گفتگوی ملی از طریق برگزاری نشست های کوچک و بزرگ با هزاران نفر از مردم سراسر سوریه آغاز کرده بود.
سوم اینکه رییس جمهوری سوریه دست به اقداماتی اساسی و بنیادین برای احقاق حقوق مردم زده است به عنوان مثال حدود شش هزار کرد که تا کنون دارای حقوق شهروندی در سوریه نبوده اند اکنون به عنوان بخشی از جامعه این کشور پذیرفته شده و از حقوقی مشابه دیگر شهروندان سوری برخوردار شده اند و همجنین دادگاه امنیتی دولتی به خواست مردم ملغی شده است.
چهارم اینکه بشار اسد نشان داده است که که آماده سازش و مصالحه حتی با گروه های کاملا مخالف است تا بدین ترتیب فضایی را برای اصلاحات در یک نظم اجتماعی منسجم به وجود بیاورد.
پنجم اینکه کاملا واضح و آشکار است که با وجود چندین ماه اعتراض های خشونت آمیز و صلح آمیز علیه بشار اسد وی هنوز هم دارای محبوبیت بسیار بالا در نزد اکثریت مردم سوریه است . ماه گذشته پس از یکی از سخنرانی های اسد میلیون ها نفر از مردم در حمایت از او به خیابان ها ریختند و چنین حمایت گسترده ای موقعیت قوی تر و محکم تری را برای رییس جمهوری سوریه به منظور انجام فرآیند اصلاحاتی که در نظر دارد به وجود می آورد.
از اولویت های بشار اسد همواره مخالفت با رژیم صهیونیستی ، حمایت از رهبران حماس و حزب الله و رابطه با ایران است که این برای آمریکا و برخی از حاکمان دیکتاتور عرب قابل قبول نیست و به همین دلیل است که آنها عده ای را در سوریه به سلاح مجهز کرده و علیه حکومت اسد شورانده اند.
بنابر گزارش اینفورمیشن کلیرینگ هاوس ، با وجود همه تلاش های رسانه ای غرب برای پنهان کردن حمایت های میلیونی از بشار اسد و ترسیم چهره خبیثی از وی نزد افکار عمومی رییس جمهری سوریه با اقتدار و توانایی تا کنون قادر به خنثی کردن توطئه کشورهای غربی و آمریکا بوده است و تصمیم دارد این راه را با شجاعت و بدون تردید تا رسیدن به نتیجه ای که در راستای منافع مردم کشورش باشد ادامه دهد.
 

کد خبر 54661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha