تولید 10 هزار علم قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حجت‌الاسلام محمدی تحقق مطالبات رهبری در راستای تحول علوم انسانی را رویکرد اصلی نمایشگاه بین‌المللی قرآن دانست و گفت: همسو با این رویکرد بالغ بر 500 نشست تخصصی برگزار و بیش از 10 هزار علم قرآنی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: این نمایشگاه با رویکردی متفاوت و در راستای تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی برپا شده و 30 بخش آن متناسب با کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه طراحی شده‌اند.

وی تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب را هدف اصلی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برشمرد و اظهار کرد: تأکید ایشان و تحول قرآن‌بنیان علوم انسانی باعث شده تا بالغ بر 500 نشست تخصصی برای تولید بیش از 10 هزار علم قرآنی در این نمایشگاه برگزار شود.

حجت‌الاسلام محمدی از ضبط نشست‌های تخصصی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برای پخش از رسانه ملی در طول سال خبر داد و تصریح کرد: ایجاد بخش‌های جدید همچون بیداری اسلامی متناسب با خیزش‌های ایجاد شده در منطقه و تبیین ریشه‌های این بیداری و بخش دشمن‌شناخت با تأکید بر فتنه سبز در سال 88 از مهم‌ترین این بخش به شمار می‌رود.

رییس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ادامه داد: استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط در کنار اتخاذ رویکرد هنری در ارایه مفاهیم قرآنی از دیگر اهداف این نمایشگاه در سال جاری که در راستای آن همکاری گسترده وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کشور، بهداشت و علوم را شاهد هستیم.

وی با اعلام اختصاص فضای یکصدهزار متر مربعی به برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیان کرد: علاوه بر پرداخت تخصصی به بحث عترت و ولایت در بخشی جداگانه زمینه حضور 600 عضو هیئت علمی فعال و 250 مشاور حوزوی در هر روز از برپایی این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام محمدی برپایی نمایشگاه قرآن را به بهترین منحصر ندانست و ابراز کرد: برپایی 299 نمایشگاه به قرآن در شهرستان‌های مختلف به منظور جلوگیری از اعمال این محدودیت صورت می‌گیرد.

وی با اعلام راه‌اندازی چهار هزار پایگاه آموزش قرآن در روستاهای کشور عنوان کرد: این پایگاه‌ها با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی و با امکان پوشش‌دهی جمعیت یک میلیون نفری به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاهای کشور راه‌اندازی می‌شود.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی کشور با اشاره به همزمانی آیین تجلیل از خادمان قرآن با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: پس از ارسال 170 برنامه از 22 استان کشور و بنا بر رأی هیئت داوران در نهایت 23 برگزیده شامل پنج خادم، شش فعال ممتاز و 12 فعال برگزیده در این آیین با حضور رییس‌جمهور تجلیل می‌شوند.

وی با ابراز خرسندی از افزایش چشم‌گیر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی در دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: امید است با تخصیص بهینه بودجه جهش یافته قرآنی در سال 90 بتوان حرکت پرشتاب توسعه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش سرعت بخشید.

شایان ذکر است، آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن پنج‌شنبه 6 مرداد با حضور رییس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره‌های علمی- فرهنگی کشور در مصلی امام خمینی برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 55113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha