سازمان های مردم نهاد سد محکمی برای مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت حضور تشکل های مردمی در جامعه گفت: سازمان های مردم نهاد سد محکمی برای مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (1 تیر) در نشست مشترک با آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در محل دفتر امام جمعه یزد گفت: پیشگیری مهمترین برنامه در راستای مبارزه با مواد مخدر است که در این راستا نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه مانع به رسیدن مواد به مصرف کننده هستند و نقش پیگیری مهمی را در جامعه دارند.

 

وی افزود: دومین بخش در راستای فرهنگی سازی است که دستگاه های مربوطه بایستی به منظور جلوگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه فرهنگ سازی کنند.

 

استاندار یزد بیان کرد: در استان یزد یکصد و ۴۱ واحد درمانی وجود دارد که 37 واحد آن توسط اداره کل بهزیستی و پنج مورد توسط سازمان زندان ها و و 97 واحد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اداره می شوند.

 

میرمحمدی بیان کرد: اردوگاهی برای معتادین سطح شهر ایجاد شده که این نیز برای سالم سازی سطح شهر مناسب بوده است.

 

وی افزود: ما فکر می کنیم خطر بسیار زیادتر و وحشت ناک تر این قضایا است زیرا زمانی که مواد وارد کشوری شد جوانان را در دام خود می کشاند ولی ما در این راستا می کنیم جامعه را باید حساس کنیم و فرهنگ عمومی برای پیشگیری ایجاد شود که در این زمینه بحث ایجاد ان جی او می تواند اثر گذار باشد.

 

استاندار یزد بیان کرد: اگر این سازمان های مردم نهاد بتواند گسترش پیدا کنند شاید یک سد محکمی در ارتباط با مواد مخدر بوجود بیاید و توفیق آمیز باشد.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد: پیشگیری و مبارزه دشوار است و نیروی انتظامی تعداد قابل توجهی شهید داده و با جان خود در مقابل آن ایستاده اند و با همه این موارد ما می بینیم که تمامی دستگاه ها تلاش های خوبی انجام می دهند ولی نیروی انتظامی خط مقدم است.

 

وی بیان کرد: اگر پیشگیری به خوبی انجام شود ابعاد موثری در جامعه بوجود خواهد آمد که نقش نیروی انتظامی و روحانیت و بخش ها و سازمان های مختلف بسیار موثر و اثرگذار است.

کد خبر 553037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha