لزوم رعایت اخلاق در سبک زندگی/ باید با تفکر و تدبر  در محضر قرآن باشیم

خبرگزاری شبستان: رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثارونشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه برای داشتن چهره قرآنی باید با تفکر و تدبر در محضر قرآن باشیم، گفت: اگر به دنبال یک جامعه علوی هستیم افکار و اخلاق ما باید دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد حسن دانش شب گذشته ( 5 تیر) در مراسم طرح ضیافت اندیشه فعالان رسانه ای استان اظهار کرد: ملاصدرا «صدرالمتالهین» حکیم الهی و فیلسوف ربانی بی‌نظیر است که در علوم مختلف تبحر خاصی داشته اما می‌گوید ای کاش تمام عمر قرآن و تفسیر می‌خواندم و به رموز این کتاب آسمانی پی می‌بردم.

 

وی افزود: قرآن ظاهر و باطن دارد، يعنی افزون بر معنايی كه از ظاهر واژگان و معنای لغوی آنها استفاده می‌شود، معنای ژرف و پنهان‌تری نيز در عبارات وحی نهفته است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثارونشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با بیان اینکه جامعه‌ای سعادتمند می‌شود که کلام خدا را جاری کند، گفت: کلام ائمه معصومین علیهم السلام همان کلام خداوند است.

 

حجت الاسلام دانش با اشاره به ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، بیان داشت: در اسلام علاوه بر بعد جسمانی روزه بعد معنوی آن نیز مطرح است و روزه گرفتن در تمام ادیان گذشته مرسوم بوده اما روزه آنان صرفاً جهت امساک کردن در یک ساعت خاص است.

 

به گفته وی در دین اسلام بر کسى که به واسطه پیرى نمى تواند روزه بگیرد یا براى او مشقت دارد، زن باردار و زنى که بچه شیر مى دهد و کسى که مرضى دارد که زیاد تشنه مى شود، به گونه اى که نمى تواند آن را تحمل کند، روزه واجب نیست.

 

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثارونشر ارزشهای دفاع مقدس کشور بر ضرورت رعایت اخلاق در سبگ زندگی و جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بهترین الگو برای این مهم ائمه اطهار علیه السلام و بزرگان دین هستند.

 

حجت الاسلامی دانش با اشاره به اینکه برای رسیدن به اخلاق باید تمام وجودمان، زبان، چشم و گوش و... روزه باشد، گفت: انسانی که در او نفاق، دروغ، کینه، حسادت و بغض نباشد اخلاق و زیبایی در وجود او سیطره پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه برای داشتن چهره قرآنی باید با تفکر و تدبر بیشتر در محضر قرآن باشیم، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال یک جامعه علوی هستیم افکار ما باید دینی باشد و خودسازی و خوشناسی داشته باشیم تا به خداشناسی برسیم.

 

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثارونشر ارزشهای دفاع مقدس کشور ادامه داد: قرآن نور عجیبی است که در قلب هر فردی تجلی پیدا نمی‌کند مگر اهلش.

کد خبر 554090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha