صادارت ۵۲ میلیون دلاری کالا از مرزهای خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی صادرات قطعی استان از محل گمرک بیرجند، ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه های مرزی را ۵۲ میلیون و۳۲۶ هزار و ۷۹۹ دلار عنوان کرد و گفت:این میزان از نظر وزنی ۳۳ درصد افزایش داشته است.

محمد علي خاشي، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 96 کامیون به وزن دو هزار و 284 تن کود اوره از کشور ترکمنستان و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

وی افزود: این میزان صادرات از نظر تعداد کامیون 96 درصد و از نظر وزن نیز 73 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

صادارت 52 میلیون دلاری کالا از مرزهای خراسان جنوبی

خاشی، صادرات قطعی استان از محل گمرک بیرجند، ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه های مرزی را 52 میلیون و 326 هزار و 799 دلار عنوان کرد و بیان کرد: از ابتدای امسال بالغ بر 221 هزار و 658 هزار و 421 کیلوگرم کالا از استان صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 33 درصد افزایش داشته است.

 

به گفته وی میزان صادرات قطعی استان از نظر ارزشی نیز حدود 28 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل هیدروکربن سبک و سنگین، کاشی، سرامیک، سیمان، گازوئیل، رب گوجه فرنگی، جوجه، میلگرد، خوراک طیور بوده كه به كشورهاي افغانستان، عراق، پاكستان و تركمنستان صادر شده است.

 

81  میلیون و 587 هزار کیلوگرم کالا از محل ماده ۱۱۶ از استان صادر شد

خاشی همچنین میزان صادرات استان از محل ماده ۱۱۶ )کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور خروجی از گمرک بازارچه‌های استان) را 275 میلیون و 406 هزار دلار عنوان کرد و افزود: در این مدت یک میلیارد و 81 میلیون و 587 هزار و 343 کیلوگرم کالا از سایر استان‌ها و از طریق گمرکات استان صادر شده است.

 

خاشی یادآور شد: این میزان از نظر ارزشی 96 درصد و از نظر وزنی نیز 264 درصد افزایش داشته است.

 

وی، هیدروکربن سبک و سنگین، شیشه، کاشی، روغن سوخت و جوجه را از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی ماده ۱۱۶ برشمرد.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به تشکیل 22 فقره اظهارنامه وارداتی طی سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد از نظر ارزشی 3253 درصد و از نظر وزنی 1459 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

خاشی افزود: ارزش اظهارنامه‌های وارداتی تشکیل شده در گمرک خراسان جنوبی 4 میلیون و 634 هزار و 870 دلار و وزن 3 میلیون و 128 هزار و 288 کیلوگرم بوده است.

 

به گفته وی عمده کالاهای وارداتي به استان برنج بوده که از کشور پاکستان وارد شده است.

 

تشکیل ۵۷ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی در خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به تشکیل اظهارنامه‌های صادراتی امانات پستی در گمرکات استان اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد 28 فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی در استان تشکیل شده است.

 

خاشی ارزش این تعداد اظهارنامه صادراتی امانات پستی را 764 دلار عنوان کرد و افزود: وزن این تعداد اظهارنامه 89 کیلوگرم بوده است.

 

وی ادامه داد: تعداد اظهارنامه صادراتی امانات پستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه دو درصد کاهش، از نظر ارزش 92 درصد و از نظر وزن 164 درصد افزایش داشته است.

 

تشکیل 86 فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی در خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به امانات پستی در سه ماه گذشته بیان کرد: میزان امانات پستی به وزن 190 کیلوگرم و به ارزش 3 هزار و 354 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن از لحاظ ارزش 11 درصد و از لحاظ وزنی 37 درصد افزایش داشته است.

 

خاشی عمده کالاهای صادر شده امانات پستی را نیز شامل خشکبار، زعفران، زرشک و البسه دانست و تصریح کرد: کشورهای مقصد و مبدأ صادرات امانات پستی شامل کشورهای چین، انگلستان، آمریکا، هلند و دانمارک است.

 

وی به تشکیل اظهارنامه وارداتی امانات پستی اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد 86 فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی در استان تشکیل شده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای امسال به یک هزار و 520 نفر مسافر ورودی و یک هزار و 380 نفر مسافر خروجی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند خدمات گمرکی ارائه شده است.

 

خاشی افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافرین ورودی 50 درصد و مسافرین خروجی 46 درصد کاهش داشته است.

 

 

 

کد خبر 554175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha