برگزاری یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی به میزبانی یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی با حضور هنرمندان کشوری به میزبانی یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز (۲۲تیر) در نشست خبری یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد گفت: استان یزد در سال 83 جز سه استان پایه گذار این جشنواره در کشور بود که توانسته است به خوبی در این سال ها این جشنواره را در بخش های مختلف از جمله خوشنویسی و فیلم کوتاه برگزار کند.

 

وی افزود: امسال چهارمین دوره جشنواره را در یزد و یازدهمین دوره در کشور برگزار خواهیم کرد و با مشارکت فکری و همراهی هنرمندان از ابتدا شاهد رشد این جشنواره بودیم تا جایی که در سال گذشته رتبه اول کشوری را کsب کردیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مجموعا تا امروز تعداد 618 اثر از 30 استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده که 365 اثر در بخش داستانی و 253 اثر مربوط به بخش مستند جشنواره است.

 

غیاثی تصریح کرد: بیشترین تعداد آثار مربوط به تهران با 189 مورد و یزد با 57 و کمترین آثار نیز مربوط به استان خراسان شمالی با یک اثر بوده است.

 

وی ادامه داد: در بین کارگردان های یزدی امیر محمد آقایی نوجوان 13 ساله یزدی به عنوان نوجوان کارگردان یزدی است که اثر به جشنواره ارسال کرده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: امسال نیز ما طرح هشت قدم را با عنوان طریق الرضا با باب های مختلف در این جشنواره خواهیم داشت که ارتقا سطح فیلم سازان یزدی را به همراه دارد.

 

غیاثی گفت: نمایش فیلم های تولید شده توسط هنرمندان یزدی در دوره های گذشته نیز از فعالیت های مهم ما است که در محل مجتمع امام علی(علیه السلام) یزد انجام می شود.

 

وی گفت: اعضای هیات انتخاب این دوره شامل معین کریم الدینی به عنوان مستند ساز، لقمان خالدی به عنوان پژوهشگر، مهدی قربانپور به عنوان هیات انتخاب فیلمسازان هستند و در بخش مستند داستانی نیز خانم فلکیان انتخاب شده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: مجموعا اعتباری که از وزارت ارشاد در مسیر بنیاد امام رضا(علیه السلام) قرار گرفته به میزان  600 میلیون ریال است که تلاش داریم این رقم را افزایش دهیم که بقیه هزینه را نیز امیدواریم بتوانیم از طریق بخش خصوصی تهیه کنیم.

 

غیاثی گفت: امسال 618 اثر به دبیرخانه رسیده که سال قبل این تعداد 531 اثر بوده است و یزد نیز در سال گذشته 65 فیلم بوده که در سال جاری این تعداد 57 اثر است.

 

وی افزود: بهترین دستاورد جشنواره برای یزد برگزاری کارگاه های آموزشی به بهانه جشنواره در استان است که می تواند به خوبی به فیلمسازان یزدی کمک کند و در این راستا نیز ارتباط موثری با هنرمندان کشوری در یزد صورت می گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: همزمان با یزد در تمامی شهرستان های استان نیز اکران فیلم ها را خواهیم داشت که امیدواریم نظم و هماهنگی خوبی در این راستا داشته باشیم.

 

غیاثی خاطرنشان کرد: امسال نیز رسانه برتر را در جشنواره انتخاب خواهیم کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره از 18 تا 21 مرداد در سینما تک یزد برگزار می شود.

 

 

کد خبر 557941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha