هلال ماه مبارک رمضان در هنگام غروب در تهران قابل رویت نیست

مدیر بخش رصد و استهلال نمایشگاه قرآن با بیان این مطلب که هلال ماه مبارک رمضان تا کنون در تهران رویت نشده است، گفت: اگر این هلال در روز دیده نشود در هنگام غروب رویت آن در تهران ممکن نیست.

علی ابراهیمی سراجی، مدیر بخش رصد و استهلال نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره وضعیت رویت هلال ماه در تهران هنگام غروب امروز، یکشنبه، نهم مرداد به خبرنگار شبستان گفت: وضعیت رویت این هلال با توجه به اینکه در وضعیت پیچیده ای قرار گرفته است، با سختی همراه بوده و می توان پیش بینی کرد اگر در روز این هلال رویت نشود در هنگام غروب رویت آن در تهران امکانپذیر نباشد.

وی با بیان این مطلب که بخش رصد نمایشگاه قرآن از ابزار پیشرفته اپتیکی برخوردار است، اظهار کرد: علی رغم در اختیار داشتن این ابزار، هنوز موفق به رویت هلال در روز نشده ایم اما بنابر گزارش های موثق از شهرستان ها هلال ماه مبارک در برخی نقاط کشور رویت شده است.

ابراهیمی با بیان این مطلب که باید برای رویت هلال ماه مبارک رمضان منتظر غروب خورشید باشیم، تصریح کرد: ارتفاع کم هلال این ماه نسبت به افق که فضای رویت را نامناسب می کند منجر به بروز این مشکلات شده است، اما هرچه به سمت جنوب پیش برویم رویت این هلال آسان تر می شود.

مدیر بخش رصد و استهلال نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به شرایط نامناسب آب و هوایی و ورود ریزگردها به ایران بیان کرد: این مشکلات رویت هلال ماه مبارک در جنوب کشور را نیز با مشکل مواجه می کند، اما با تدارک ابزارهای مجهز اپتیکی تلاش شده تا این هلال در مناطق جنوبی کشور به خوبی رصد شود.

وی درباره برنامه های در نظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان از این بخش ابراز کرد: همسو با استقبال بالای مخاطبان فضاسازی مناسبی به ویژه در حوزه نجوم کودکان در این بخش انجام شده است.

ابراهیمی با اعلام برگزاری نشست های تخصصی در این بخش عنوان کرد: این نشست ها به منظور آشناسازی هرچه بیشتر علاقه مندان با مسائل علم نجوم برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد امکان رصد لکه های خورشید در طول روز ، سیاراتی همچون زحل و نیز هلال ماه که در هفته های آتی بتدریج کامل می شود برای بازدیدکنندگان، از دیگر برنامه های این بخش است.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از 6 مرداد تا 4 شهریور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.
پایان پیام/
 

کد خبر 55797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha