خسارت‌ بار‌ترین بیماری ها مربوط به بیماری های مشترک انسان و دام است

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پیشگیری در بحث بیماری های مشترک انسان و دام گفت: خسارت‌ بار‌ترین بیماری ها مربوط به بیماری های مشترک انسان و دام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز (22 تیر) در همایش علمی بیماری‌ های مشترک انسان و حیوانات که در سالن همایش های باقرالعلوم(ع) یزد گفت: یکی از مشکلات در زمینه بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که می توان با ایجاد مرکز تحقیقاتی در راستای پیشگیری از این بیماری ها اقدام کرد.

 

وی افزود: یکی از راه های کنترل بیماری  های مشترک بین انسان و دام شامل هزینه و همکاری دستگاه های مختلف است و همچنان که در بیماری سالک همکاری سازمان دامپزشکی و نهادهای دیگر دخیل هستند در این زمینه نیز دستگاه های مربوطه باید وارد گود شوند.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اگر پیشگیری در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان داشته باشیم بسیاری از هزینه های کشور کاهش پیدا می کند زیرا خسارت‌ بار‌ترین بیماری ها مربوط به بیماریهای مشترک انسان و دام مربوط می شود.

 

گویا ادامه داد: کنترل بیماری ها با واکسیناسیون دام و طیور، آموزش صحیح از جمله اقدامات در زمینه پیشگیری است که می توان با آموزش دامداران گام های اساسی را در این راستا برداشت.

 

وی افزود: تردد غیرقانونی دام برای کشور ما می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود که باید اقداماتی صورت گیرد تا با همکاری نیروی انتظامی این ترددها به صورت کامل در کنترل درآید در غیر این صورت امکان ابتلا به بیماریهایی از جمله تب کریمه کنگو در استان یزد هم زیاد می‌شود.

کد خبر 557993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha