سرود اثرگذاری کار فرهنگی را افزایش می دهد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور، با بیان اینکه سرود از اثرگذاری بالایی برخوردار است، عنوان کرد: سرود می تواند اثرگذاری و ماندگاری کار فرهنگی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین افتتاح نخستین خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد، شب گذشته (22 تیر) با حضور معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان شهرستانی در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج برگزار شد.

 

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این آئین، گفت: جوانان عضو این مسجد هرساله در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری رشد و شکوفایی بالایی دارند.

 

وی افتتاح این خانه سرود را اتفاق مبارکی برای استان و کشور دانست و اظهار داشت: به نوبه خود این کار ارزشمند شما را مسی ستایم و ارج می نهم.

 

طاهریان در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع شعرای کشور در ماه مبارک رمضان امسال اشاره و افزود: معظم له فرمودند:« ما امروز هم به سرود احتیاج داریم؛ سرود یک نیازی است. به نظر من سرود یک نوعی از شعر بسیار پرتأثیر است، اثرگذار است. از بسیاری از انواع شعر، شاید بگوییم از همه‌ انواع شعر اثرگذاری‌اش بیشتر است؛ یعنی گسترش اثرگذاری و سرعت اثرگذاری آن بیشتر است».

 

این مسئول فرهنگی و هنری مساجد کشور، با بیان اینکه سرود از اثرگذاری بالایی برخوردار است، عنوان کرد: سرود می تواند اثرگذاری و ماندگاری کار فرهنگی را افزایش دهد.

 

وی افتتاح این خانه سرود را در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری عنوان و اظهار امیدواری کرد، این حرکت ریشه دار و در راستای خدمت به اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

 

طاهریان، با بیان اینکه همه افتخارات گروه سرود چون در کنار مسجد بوده باید حرمت این مرکز لحاظ شود، بیان داشت: افتخار آفرینی گروه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد باید تداوم داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور، با بیان اینکه فعالیت کانون ها باید در سایه مساجد رونق داشته باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت های گسترده ای در سطح کانون ها صورت می گیرد که اگر این برنامه ها باعث پیوند افراد با مسجد نشود، کارآیی لازم را نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در جامعه ای زندگی می کنیم که انواع حربه های دشمنان جوانان ما را تهدید می کند، یادآور شد: افرادی که با مسجد پیوند خورده اند، کمترین آسیب را خواهند دید.

 

طاهریان، ارتباط با مسجد را ارتباط با خوبی ها دانست و عنوان کرد: باید این ارتباط را بیشتر  و آن را قدر بدانیم.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور، با بیان اینکه در هیچ مکانی به اندازه مسجد نمی توان با خدا ارتباط برقرار کرد، گفت: این مکان مقدس علیرغم کوچکی می تواند همچون ستاره ای در کشور بدرخشد.

 

کد خبر 558097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha