فرهنگ حجاب و عفاف ابتدا باید در محیط خانواده ها نهادینه شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در محیط خانواده لازمه رسیدن به جامعه ای غنی از فرهنگ حجاب و عفاف می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه عصر دیروز(24 تیر) در مراسم تجلیل از فعالان عرصه حجاب و عفاف که در سالن آمفی تئاتر شرکت برق ارومیه برگزار شد، گفت: خانواده به عنوان رکن اساسی در جامعه می تواند نقش مهمی در تشویق فرزندان خود به رعایت حجاب و عفاف داشته باشد زیرا اگر فرهنگ حجاب و عفاف به درستی در محیط خانواده ها نهادینه نشود در جامعه نیز در راستای نهادینه سازی آن موفق نخواهیم بود.

 

وی، با اشاره به اینکه عفیف بودن مانع از بروی بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، افزود: در جامعه اسلامی خانواده ها باید خود را با معیارهای دینی تطبیق داده و در این راستا گام بردارند.

 

حجت الاسلام سید مهدی قریشی خاطر نشان کرد: مسئولان باید نسبت به موضوع حجاب و عفاف حساس شوند و نباید اجازه دهند در محیط های کار مسئله حجاب و عفاف مورد غفلت واقع شود  زیرا اهمیت مسئله حجاب و عفاف به اندازه اهمیت سایر کارهای اداری است.

 

این مسئول ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف باید یکی از شرایط استخدام در گزینش ها باشد زیرا اگر در محیط کار حجاب و عفاف رعایت شود بی تردید عملکرد و بازده کاری آن محیط نیز ارتقا می یابد.

 

در ادامه این مراسم، راضه پور حیدر، مدیر حوزه علمیه الزهرا ارومیه گفت: دشمنان در تلاشند تا با ترفند های مختلف مردم ما را نسبت به برخی از باورهای دینی خود سست کنند تا از این طریق بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند که باید با هونشیاری تمام توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

پور حیدر خاطر نشان کرد: زنان جامعه اسلامی باید با رعایت کامل حجاب و عفافدر مقابل توطئه های شوم دشمنان ایستادگی کنند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم  فعالان عرصه حجاب و عفاف در استان با اهدای لوحی تجلیل شدند.

 

کد خبر 558579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha