صدا و سیما مهمترین رسانه برای تبلیغ عفاف و حجاب در جامعه است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت سمنان صدا و سیما را مهمترین رسانه برای تبلیغ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جلال احمدپناهی امروز(25 تیر)در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به جایگاه واهمیت حجاب درجامعه گفت: دشمنان حجاب را همانند سدی محکم در برابر توطئه های خود دانسته ودر تلاش هستند با کمرنگ کردن حیا و عفاف، نظام اسلامی را از بین ببرند.

 

احمد پناهی با تاکید براینکه رعایت حجاب اسلامی امروز کشورمان را برابر هجمه‌های دشمن ایمن خواهد کرداضافه کرد: انقلاب اسلامی در طول سالیان دراز اخیر نیز با رعایت موازین شرعی پیش رفته است.

 

وی از کمرنگ شدن حیا در جامعه گلایه مند بود و افزود: امروزه ارتباط با نامحرم بیشتر از گذشته شده است.

 

احمدپناهی با اشاره به نقش صدا و سیما برای تبلیغ عفاف و حجاب در جامعه اظهارداشت:مصاحبه های خبرنگار مرد جوان با زن و دختر جوان و بالعکس به راحتی انجام می شود، در فیلمها و سریالها نشست وبرخاست با نامحرم امری عادی نشان داده می شود، این جاذبه به چه درد می خورد و کجای آن اسلام است؟

 

جوامع اسلامی نباید در موضوع پوشش افراد از غرب الگوبرداری کنند

امام جمعه موقت سمنان رعایت عفاف و حجاب در جامعه را بر همه مردان و زنان واجب دانست وگفت: باید نسبت به بدحجابی‌هایی که در صحنه اجتماعی مشاهده می‌شود، حساسیت داشت و امر به معروف و نهی از منکر را به‌درستی و خوبی عملیاتی کرد.

 

احمد پناهی ادامه داد : از قوه قضاییه و نیروی انتطامی می خواهیم برخورد جدی با پوشش های مغایر با جامعه اسلامی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه درغرب از زن  استفاده ابزاری می شود ادامه داد: جوامع اسلامی نباید در موضوع پوشش افراد از غرب الگوبرداری کنند چرا که غرب نیز تجربه خوبی از این نوع پوشش نداشته است.

 

احمدپناهی با غیرقابل پذیرش خواندن بی تفاوتی عمومی نسبت به موضوع عفاف و حجاب گفت: باید خوش خیالی بیش از حد را در این مورد کنار بگذاریم و جلوی این بدبختی فرهنگی را قبل از آنکه برای نظام دردسرساز شود بگیریم.

 

وی همچنین به ورود لباس های خارجی به کشور اشاره و تصریح کرد : نمونه های لباس هایی که از خارج کشور وارد می شود بی ثباتی ها اجتماعی و فرهنگی را ترویج می کنند.

 

خطیب جمعه سمنان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از تولید چادر برای پوشش بانوان از خارج از کشور وارد می شود اظهارداشت: باید مسئولان با بومی کردن پوشاک داخلی در امر حجاب پیش قدم باشند.

 

احمدپناهی، فرهنگ‌سازی عفاف وحجاب را مهم‌ترین اصل در برهه کنونی عنوان کردو افزود: اطلاع‌رسانی درست از عوامل مهم ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و فرهنگ‌سازی این امر در جامعه است.

 

وی از برگزاری مسابقات ورزشی مختلط نیز انتقاد کردو گفت: برگزاری مسابقه صخره نبردی در روزهای اخیر در شهر سمنان که در آن زنان و مردان جوان بصورت مختلط حضور داشتند برخلاف موازین اسلامی بود.

 

امام جمعه موقت سمنان به سالروز تشکیل شورای نگهبان، نیز اشاره داشت وگفت: شورای نگهبان، نهادی خطرناک برای دشمنان است.

 

به گفته احمد پناهی شورای نگهبان همانند مقاومت و حزب الله مورد بغض و کینه دشمنان است.

 

احمدپناهی با بیان اینکه شورای نگهبان از ستون‌های ارزشمند نظام است ابراز داشت: شورای نگهبان همیشه مورد هجمه خارجی و بعضا داخلی قرار دارد و با این وجود توانسته است به خوبی از آرای مردم صیانت کند.

 

 

کد خبر 558606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha